Hur får man in vällingen i sitt barns liv och mun?

Då Sally börjat vakna tidigare och tidigare för nattmatning så bestämde jag mig för att vi skulle börja med välling på kvällen istället för ersättning. Vi blandade enligt tips 100 ml välling med 100 ml ersättning för att hon ska vänja sig vid smaken. De första kvällarna gick detta bra och hon åt lite mer än hälften innan hon var nöjd. Men, de senaste kvällarna så skriker hon hysteriskt så fort jag erbjuder flaskan. Hon får lite vätska i munnen och gråter hjärtskärande, tittar mig anklagande i ögonen och vrider bort huvudet. Som att hon tror att jag försöker förgifta henne eller tömmer avföring i hennes mun. Hur har ni gjort? Hur får man in vällingen i sitt barns liv och mun ?

Kommentarer
Postat av: sandra sjunnesson

Jag har en dotter som är 4 år, som kanske slutar med välling när hon är 18?! Hon fullkomligt ÄLSKAR välling och är en del av kvällen för henne.



Jag har en son som är 1½ år som aldrig fattat nöjet i välling, och kommer förmodligen ALDRIG äta det :) Fördelen är att mat aldrig är eller varit eller kommer att bli en del av natt/tidig morgon för honom. Han somnar om utan... :)



kram

2011-01-12 @ 08:15:07
Postat av: Anna Hoglert Lander

Klara ratar också vällingen! Hon får istället gröt vid 17 och ersättning kl 18.30 sen somnar hon. äter oftast vid 24-01 men sover sen till morgonen. innan vi började med detta (vi la också till mat till lunch istället för flaskan) sover hon mkt bättre! ska börja ge gröt på morgonen också för den flaskan med ersättning rör hon knappt... hur äter Sally på dagarna?



tror det bara är att acceptera att vissa barn inte vill ha välling. vi får vara glade att de tar flaskan med ersättning, det är ju jobbigare för dem som ammar och ex måste gå upp och göra gröt på natteb efter de slutat amma... så var det iaf för brorsans andra!

Postat av: Heidie

Vilmer vägrade också välling. Vi provade olika sorter och till slut hittade vi en som han gillade. Tror den heter typ kvällsvälling..

2011-01-12 @ 08:29:13
Postat av: Lollo

Hej,



Trevlig blogg,,, Hade samma problem själv med min första och fick tipset av bm att antingen blanda i en liten klick messmör för att ändra smaken, eller ha i lite lite socker. Inget av detta funkade dock för mig, utan jag fick brottas i dryga två veckor, men sedan funkade det kanon!

2011-01-12 @ 09:47:47
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Med Edvin var det aldrig några problem. Han tog emot att man gav han. Spelade ingen roll om det var ersättning, gröt, välling, mat eller fruktpuré. Allt åts med lika stort leende.



Lika enkelt är det inte med tore som är riktigt kräsen. Och likt Sally så vill han inte alls ha ... och det gäller allt utom mina bröst, haha!



Hoppas att hon snart kommer på att välling är bra saker!

Kram

2011-01-12 @ 10:21:42
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vi hade aldrig problem med välling men jag förstår barn som hatar det för det är fasiken inte gott! ;)

2011-01-12 @ 12:03:30
Postat av: towis

har sveps majsvälling som om det vore saft :)

2011-01-12 @ 20:42:01
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback