Det går nämligen inte att stå emot reflexen att själv gapa

Både jag och Jonatan har en lite rolig ovana. När vi matar Sally så gapar vi själva, automatiskt, när hon ska gapa. Det är inget vi tänkt på innan och det ser sjukt roligt ut som åskådare. Det går nämligen inte att stå emot reflexen att själv gapa. Höjden av humor var igår när jag bad att få smaka av Jonatans sallad. Han förbereder genom att plocka ihop det göttaste på gaffeln och för den mot min mun. När jag tar gaffeln i munnen ser jag att han i en halv sekund gapar. Humor på föräldranivå... Hoppas att alla såg honom!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hahaha så kan det gå! Jag är undersköterska och när jag gjorde min första praktik gjorde jag det när jag skulle hjälpa en dam med maten haha! Iiiilla. xD

Postat av: Linnea

Tack så mycket! Ja, jättestort. Och mer kommer det, och det är det som är så otroligt skoj! Man har något att längta till! :)



Hur går det för eran tjej med allt? Krypning, att gå? Hon är ju stor nu! :)

2011-01-20 @ 20:04:10
URL: http://linneav.bloggplatsen.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Haha! Jag gör också det ... har tänkt på det massor med gånger men det går inte sluta ;)

Kram

2011-01-20 @ 21:05:45
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linnea

Haha insåg ju precis att hon är ju född i juni (rätta mig om jag har fel) så hade hon börjat gått så hade hon nog varit första bebisen som går så tidigt :)



Det är roligt det där, att man öppnar munnen samtidigt. Har inte tänkt på det förut men nu när jag läse detta och tänker tillbaka på matning av syskon och så, så gapar man ju faktiskt. Lustigt!

2011-01-21 @ 06:01:06
URL: http://Linneav.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback