Det är bara att bita ihop och försöka att inte gapflabba

En klok mor (vid namn Kristina) sa en gång till mig att din dotters sömn kommer förändras en miljon gånger under de första åren och jag lyssnade inte. Så dum jag var, att jag inte tog till mig det. Istället har jag varit helt utmattad den senaste tiden av att hon inte somnar/vaknar på nätterna och är pigg/vaknar tidigare på morgonen. Det är ju bara att gilla läget, hon bestämmer! Det verkar vara någon period, då alla jag pratar med som har lika gamla barn har samma problem. Det är bara att bita ihop och försöka att inte gapflabba när dottern ligger tvärs över sängen med fötterna över spjälorna, kastar runt snuttefilten och skrattar så att hennes lilla kropp guppar. Allt detta ser väldigt roligt ut, till och med kl 3 på natten...

Kommentarer
Postat av: tess

Läst din blogg ett tag men ska faktiskt säga hej för första gången ;)

Det komiska med hela sömngrejen är att man glömmer lika snabbt hur illa det kan ha varit med sömnen, det fiffiga med föräldraskap, selektivt minne ;)

Postat av: towis

kan bara hålla med, denna natt var living hell...

2011-01-15 @ 07:31:12
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Susanna

Haha stackaren!

2011-01-15 @ 11:02:43
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback