Ursäkta mig, men jag bryter ihop en aning...

Jaha, BVC besökte vi och jag matade lilla Sally framför henne under uppsikt. Vad tror ni hände, ja såklart, en av de sällsynta gånger då hon är lugn under matning. BVC-tanten tyckte att hon åt så bra så, trots att jag försökte förklara att det är självmordsvarning på mamman under kvällarna när ungen skriker och sparkar hela tiden under matningen. Efter mycket om och men så föreslår hon att vi ska prova mjölkfri ersättning, om det är så att Sally är känslig mot mjölkproteinet. Yes, tänkte jag och satte allt mitt hopp till detta, glad i hågen köper jag ersättningen Nutramigen för 220 kronor. När vi kommer hem och det är dags att mata första målet så tar det bara 2 minuter innan hon skriker som en stucken gris och kastar med hela kroppen. Ursäkta mig, men jag bryter ihop en aning...

Kommentarer
Postat av: NG

Det tog 2-3 dagar med Nutramigen innan Nelson blev en "bra" bebis. Så håll ut! Ja, jag vet att det är det värsta man kan höra då ungen är galen. Ger du hennes Sempers magdroppar och MiniFom också? Om det är ersättningen så se till att få det på recept så fort som möjligt! Istället för 220,- för en burk får jag sex burkar för 120,- nu. LYCKA TILL!

Postat av: Sara M

Mitt tips blir att spela in matandet hemma och visa barnmorskan så att hon tar det på allvar och ni får den hjälp ni behöver!

2010-09-24 @ 22:10:56
Postat av: Kristina

Har ni den bästa tänkbara flaskan när ni matar henne? Förstår att det är jobbigt vännen...Puss och kram!

2010-09-25 @ 10:23:26
URL: http://liam07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback