Verkar helt ha missat kursen i bebiskunskap

Är det någon av er vänliga själar som kan ta sig ett snack med min dotter angående hennes sovvanor? Hon sover bra på nätterna men verkar helt ha missat kursen i bebiskunskap där de tog upp att hon ska sova på dagarna också. Jag ägnar större delen av dagarna till att försöka få henne att sova, utan större framgång. Jag lägger, jag vaggar, jag vagnar. Ibland lyckas jag och då sover hon 30 minuter, för att sen vakna och tycka att hon är utvilad. Problemet med detta är att hon ÄR trött och till slut blir hon så gnällig och sur, för att hon är just övertrött och det slutar med att jag får trösta en helt galen bebis som är så trött att hon inte KAN sova. Ibland är hon på väg att somna när hon sprätter till och ser ut att tänka: "Faan, får inte missa något. Håll dig vaken, Sally!" Idag gick jag en promenad på 1 timme och 40 minuter, av dessa minuter sov hon kanske 20 minuter... I vagnen alltså, där de ska sova som klubbade sälar. Hjälp mig, hur gör vi?

Kommentarer
Postat av: Nina

Det hör nog åldern till. Nelson är likadan med sovningen. Vad ska vi göra med dem?!



Han älskar den, men han "vissnar" liksom när han bli trött i nacken. Han är ju sittkillen nummer ett och gör som små situps när han sitter i babysittern eftersom han vill sitta mer rakt upp.



Nelson och Sally borde träffas! Till veckan kanske? Min fruga är ju hemma nu så hon kanske också skulle kunna få följa med? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback