Vikten sket jag i, vilket var helt ok

Idag har vi varit hos barnmorskan och mätt, stuckit och lyssnat. Det var första gången vi mätte magen och den är normalstor, trots att den känns enorm ibland. Blodtrycket är lite högre än förra gången, men tydligen normalt ändå. Mitt blodvärde och sockervärde verkar vara ok och bebisens hjärta slår fortare men inget onormalt där heller. Vikten sket jag i, vilket var helt ok enligt barnmorskan. Så, om ni hade tänkt att läsa om vikt får ni läsa en annan blogg. Så det så!

Dagens siffror 25+1
Blodtryck: 125/75
Bebisens hjärtslag: 154
Symfus Fundus mått (livmodern): 25 cm
Sockervärde: 5,4
Blodvärde: 125


Kommentarer
Postat av: eriika

man ska int va så jävla besatt av vikten, bara onödigt! jag orka då inte bry mej.. de märks nog oxå för jag väger nu mer än vad min karl gör, haha :D

Postat av: Linda

Skönt att allt är som det ska! Vem bryr sig om vikt? Det enda som är viktigt är att du och barnet mår bra.

2010-03-15 @ 14:56:46
Postat av: towis

önskar att jag också kunde skita i vikten men det är ju det enda folk tjatar om!

2010-03-15 @ 17:55:50
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Jana

Super mysigt att få lyssnat på hjärtljudet ! och JA, vikten skiter man i !

2010-03-15 @ 18:15:32
Postat av: eriika

absoluuuut :D



ja jag har bara varit utan i 2 veckor än, men det känns bra än så länge :) tycker inte det var så svårt att sluta nu men jag åt ju "bara" en tablett, har varit uppe i 3 när jag mått som sämst. och jag kan hellre ta att jag ska va lite deppad eller få nån panikångestattack än att barnet ska ta över mitt beroende av tabletter osv.. har dock slutat andra ggr då det varit svårare (utan övervakning då oxå), har käkat dom tillochfrån i 7 år nu.



skönt att va utan på ett sätt kan jag tänka mej? :)

2010-03-15 @ 21:52:10
URL: http://headtrips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback