Mina domnande och värkande händer är karpaltunnelsyndrom

100 kr och 30 minuter senare så var det konstaterat att mina domnande och värkande händer är karpaltunnelsyndrom. Tydligen något som är vanligt vid graviditet och ytterst obehagligt. Efter att sjukgymnasten böjt och bänt på handlederna, stuckit mig med nålar och dunkat mig på handen så märkte hon att jag har nedsatt känsel och är rejält svullen. Nähä?! Precis som att jag inte märkt det när jag vaknar flera gånger per natt utan att ha några händer (känns det som i alla fall).

Jag står nu i kö för att få gjutna handledsskenor och hon frågade om jag kunde byta arbetsuppgifter, dvs inte sitta vid dator på jobbet. Förklarade att det är liksom det mitt jobb går ut på. Så, bita ihop och skaffa skenor, i värsta fall sjukskrivning eller till och med operation. Om jag hade kunnat hade jag hållit tummarna för att jag ska bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch och fy, låter ju inge bra det där. Hoppas det blir bättre så du slipper krångel. Om man ska vara positiv är det väl bra att det bara känns som du tappat händerna och inte gjort det på riktigt.

Kram

2010-03-30 @ 16:52:59
Postat av: eriika

uschba :S hoppas de löser sej så du slipper operation iaf!

Postat av: anouk - Gravid

oh shit. Har jag aldrig ens hört talas om=/

2010-03-31 @ 07:52:54
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Jana

Jag håller tummarna för dig !

2010-03-31 @ 15:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback