Idag går vi in i vecka 28 (27+0)

Idag går vi in i vecka 28 (27+0) och jag är på väg på dop. Veckan har varit bra, trots att det värker i handleden och händerna domnar bort. Ska besöka en sjukgymnast på tisdag och se hur jag kan hjälpa mig själv. Gårdagskvällen spednerade jag med gamla vänner och nya bekanta, en helkväll med middag, efterrätt och skvaller. Helt underbart, faktiskt! Har saknat sådana kvällar...

I magen:

Graviditetskalender vecka 28

Barnet lägger på sig mer fett och hjärnan fortsätter att utvecklas. Hittills har hjärnans yta varit ganska slät men nu börjar de karaktäristiska vecken att synas. Ögonfransarna börjar att utvecklas. Om det är en pojke börjar testiklarna att vandra ner mot pungen.

 

 

 

 

 

vikt.JPG langd.JPG

1.1-1.2 kg

32-33 cm

Längden mäts från huvud till fot.

Mamma:

Brösten kan börja läcka mjölk. Du kan använda bh-inlägg av ylle med lanolin. De är bättre än pappersinlägg.

Skriv gärna en önskelista inför förlossningen. I den kan du skriva hur du vill att din förlossning ska gå till. Vill du kanske lyssna på din favoritmusik när du föder? Eller är det så att du vill undvika vissa smärtlindringsmetoder?

Partner:

Ska ni köpa en ny barnvagn? Tänk på att de flesta affärer har 12 veckors leveranstid. Så ska ni köpa nytt är det dags att beställa nu.


Kommentarer
Postat av: towis

det där med barnvagn fick jag erfara i onsdags :(

Postat av: Ca

Hej sara gumman jag e så glad när jag läser dina steg till att bli mamma =) ååå jag höll på å börja lipa här på jobbet när jag läste om då när du börjat blöda, men att läkaren sa att det slog hjärtat.. det e sååån lycka.. =*) hoppas allt fortfarande e som det ska och du e så go som bara är dig själv och ingen annan i alla tokigheter som går fel för dig just nu med vofflor och ja gud vet allt du bölat för =) sara den rara puss på dig

2010-03-30 @ 13:50:44
Postat av: Sara den rara

Vad du är gullig, Carina!!! :) Vi får ta en filmkväll framöver. Puss på dig

2010-03-30 @ 15:47:17
URL: http://sascha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback