Idag går vi in i vecka 38 (37+0)

Idag går vi in i vecka 38 (37+0) och vi är redo för ankomst! Bebis, nu får du komma när du vill...

Tack alla ni som gissat datum, storlek och kön. Ska publicera det inom kort, spännande att se om någon prickar in. Ni som inte gissat ännu, kom igen och gör det... I övrigt så har jag spenderat helgen där jag växte upp, på 80årskalas och släktsammankomst. Fått förklara för alla att:
- Ja, nu är det inte länge kvar
- Nej, det är bara EN bebis, vi har kollat
- Ja, jag har mått bra
- Nej, vi vet inte om det är en pojke eller flicka
- Ja, jag vet att jag har en stor mage

Jag känner en del förvärkar och min rygg är inte vad den varit, smärtan var enorm inatt. Spänningen stiger och såhär säger familjeliv om veckan:

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.


Kommentarer
Postat av: eriika - BF 30 juni

åhhh jag har ju missat att gissa! meen jag tror att de blir en pojke som tittar ut den 28 juni, väger 3890 och är 52 långa centimetrar :D



haha jag känner igen de där, vi va på grillfest hos svärföräldrarna igår och det kändes som man gick på repeat.. ALLA frågade samma sak och fleeeeeeera ggr, en del blev lite för närgågna oxå tycker jag.. men de var nog alkoholen som gjorde sitt där mot slutet av kvällen... men de är ju jobbigt att upprepa sej, jag hann ju knappt vända mej om så kom nästa och skulle leka 1000frågor. och smartaste av alla frågor är nog "har inte du fött än?" - nej, inte va jag märkt av iaf. ;P

Postat av: Elin

30 juni 3855 g 49 cm... :P

2010-06-07 @ 00:00:07
Postat av: Bubblan

25 juni, 4280g 51 cm

2010-06-07 @ 14:04:05
Postat av: Tiger

Men herregud vad fort det har gått? Lätt för mig o säga kanske....



Om jag får gissa så kör jag på att du föder i v 40 + 3 och att det blir en pojke som väger 4080 gram och är 51 cm lång!

2010-06-09 @ 00:51:55
URL: http://entigeriparis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback