Tvångsmässigt vända sig till mage i sömnen

Är det någon som kan ta sig ett snack med Sally ikväll? Hon har nämligen börjat att tvångsmässigt vända sig till mage i sömnen, vakna på mage och då se sig omkring helt chockartat, gråtande utan ens ett försök att vända sig tillbaka själv (trots att hon uppenbarligen kan det på dagtid). Hon ser lite rolig ut när hon står på alla fyra, flackar med blicken, vrider huvudet fram och tillbaka och ser helt vilsen ut. Nu, efter tredje vändningen, så börjar jag ledsna. Ska det vara så här hela tiden nu?

Kommentarer
Postat av: Rebecca - Mamma till Tove

Tove gör likadant nu för tiden. Vi lägger henne på rygg när hon ska sova för natten, men det dröjer inte länge innan hon ligger på magen, eller sidan. Hon vrider och vänder sig så mycket att hon efter en stund ligger inne i ett hörn. Då vaknar hon oftast och är ledsen och förvånad. Flytta tillbaka henne till kudden och hon somnar på en gång :)

Postat av: Anonym

Isse började med det vid 4½-5 månader och jag fick panik, vände honom om o om igen. Sen gav jag upp, han gjorde det ju när jag sov och jag kunde ju inte vara vaken. Så länge dom kan vända sig själv tror jag nog det är ok!

2010-12-02 @ 13:40:24
Postat av: Sandra Sjunnesson

...från mig :)

2010-12-02 @ 13:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback