Idag var det dags för ännu ett barnmorskebesök (28+2)

Idag var det dags för ännu ett barnmorskebesök (28+2), med allt vad det innebär. För första gången var den blivande fadern inte med och då ställde barnmorskan frågan; hur har du det med våld? Jag blev så chockad och var så oförberedd att jag svarade bara: Jo det är väl bra. Trots att Jonatan aldrig skulle lägga en hand på mig (om han inte kittlar mig) så kändes det som att jag satt och ljög, jag blev så sjukt nervös att hon skulle misstro mig. "Han är jättesnäll, verkligen", sa jag flera gånger, så att det lät överdrivet. Hoppas att hon trodde mig...

Värdena ser fortfarande bra ut, och magen har växt en hel del. Lill*n sparkade en hel massa när hon mätte hjärtslagen och verkar trivas därinne. Och vikten sket vi som vanligt i...

Dagens siffror 28+2 förra besöket inom parentes (25+1)
Blodtryck: 120/70 (125/75)
Bebisens hjärtslag: 148 (154)
Symfus Fundus mått (livmodern): 29 cm (25 cm)
Blodvärde Hb: 126 (125)

Kommentarer
Postat av: eriika

haha ja vi kanske får heffaklumpar :P näemen fan du ligger ju innanför kurvan oxå. det betyder ju bara att våra bäbisar mår LIIITE bättre ;P kan vi väl säga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback