Ser kärleksfullt på den rufsiga, mulliga, morgonsura varelse jag ändå är

Jag säger det ofta, och säger det igen, att jag träffat mannen som jag alltid drömt om. I de ensamma stunderna som förekommit i mitt liv och när jag längtat som mest har jag fantiserat om en kille som är som han.

Någon som är intresserad, lyssnar och frågar om hur jag mår och tänker. Någon som älskar mig genuint, i alla möjliga situationer och som skrattar åt mig när jag är barnsligt tjurig och tycker synd om mig själv. Någon som förstår mig när jag har dåliga dagar och känner mig allmänt fel på jorden. Någon som får mig att skratta i de mest tunga lägen och är ärlig ut i fingerspetsarna. Någon som visar de känslor han har, pratar om dem och analyserar dem. Någon som ber om ursäkt för små missöden, trots att det är pinsamt och jobbigt och inte drar sig undan i en obehaglig tystnad. Någon som talar om för mig hur vacker han tycker att jag är och ser kärleksfullt på mig när jag har mina egenheter för mig. Någon som kan och vågar kritisera mina svaga sidor och modemissar och står för det, trots sura miner från mitt håll. Någon som får mig att våga, älska, släppa taget. Någon som får mig att glömma tid och rum, nycklar och mobil utan kontroll. Någon som kan klia min rygg i timtal, just för att jag njuter av det och kyssa hela min kropp som att den vore gjord av socker och kunde rasa samman vid beröring. Någon som får mig att vibrera av längtan, lust och enorm kärlek. Någon som är som mig, fast en annan. Någon som kokar kaffe på morgonen och bär till sängen, kysser mig på pannan och ser kärleksfullt på den rufsiga, mulliga, morgonsura varelse jag ändå är. Någon som har funderingar över världen, företeelser och är intelligent att diskutera med. Någon som får mig att ompröva mina åsikter, testa nya tankebanor och våga ändra på mina hårt impregnerade värdegrunder. Någon som leker med mig, jagar mig skrattande och kittlar mig. Någon som får mig att studsa av lycka, skapar pirret i magen och ändå tryggheten inombords. Någon som han, som älskar mig mest när jag förtjänar det minst och ändå behöver det bäst!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejsan!Kom av en händelse in på din blogg,oj vad bra den är!kommer absolut bli en ev mina favoriter!När jag läste inlägget ovan så kan jag medela att mina kinder var våta..du skriver såå bra!det är så att man kan känna känslan som du känner..Även om jag inte känner dig så är jag super glad för er skull och önskar er all lycka i framtiden,ni verkar verkligen ha hittat varandra!UNDERBART juu!!

Kram från mig

2009-01-21 @ 12:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback