Korrektur kring min åldersnoja som ej existerade

Korrektur kring min åldersnoja som ej existerade. Igår fick jag en släng av noja, då min chef så fint nämnde: "Ja, snart har du passerat bäst-före-datum".  Då slog det mig att det faktiskt är sant. Brösten står inte längre självmant utan en rejäl BH, magen är inte alls vad den varit och vägrar släta ut sig, kroppen är helt enkelt en historiebok över mitt liv. Mitt ansikte och rynkor är dock inget jag bekymrar mig över, trots att mannen på Systembolaget tackade nej när jag försökte trycka upp mitt körkort i hans ansikte. Det bästa med åldern är alla erfarenheter, tryggheten inombords och den intelligens jag införskaffat.

Nu återstår att se hur jag ska planera dagen då siffrorna i min ålder börjar med en 3:a istället för en 2:a...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback