I´m a weightwatcher, yes I am!

Det här med vikten då, hur går det. Mycket bra om jag skulle sammanfatta de första tre veckorna av mitt nya liv, 4 kilo minus på vågen och inte alls speciellt jobbigt. Det enda jobbiga är skämsfaktorn på mitt tillvägagångssätt. Ni som hängt med mig ett tag vet att jag provat allt, och då menar jag ALLT. Pulver, LCHF, äta skitnyttigt en vecka och sen tappa förståndet och svulla en vecka osv. Min favorit var helt klart LCHF, där jag mådde fantastiskt. Blev piggare, magen fungerade klockrent och mer ord än någonsin. Men, jag gick inte ner i vikt som jag ville och LCHF kräver 100 % engagemang, vilket jag inte har alla dagar.
Därför valde jag nu Viktväktarna, räknar points för att få ett begrepp om mängd på mat och vilken mat som är bättre/sämre. Det bästa med detta är att du kan unna dig allt, bara inte alltid. Fungerar skitbra, svälter inte, får i mig en massa bra saker och det känns inte ens jobbigt. Där finns också ett men, jag skäms för att erkänna det! På något sätt känns Viktväktarna så 90-tal och jag vill inte riktigt erkänna mitt medlemskap. När människor frågar; "Jaha, kör du Viktväktarna?" så hummar jag något ohörtbart och mumlar fram: "Ja, typ... eller... ja... jag äter nyttigare i alla fall".

Att det ska vara så svårt att erkänna, när blev jag sådan?! Anyway, det går skitbra. Första delmålet, 3 kilo ned, är taget och jag har fått en liten stjärna på den fantastiska medlemssidan.
I´m a weightwatcher, yes I am!

Kommentarer
Postat av: Lelle

Fett! Annars kan man ju alltid göra som jag och tappa aptiten och aldrig äta, då går man också ner i vikt eftersom all mat i hela världen är äcklig. Tack / bitter

Postat av: Sara den rara

Tack för tipset Lelle, men det lär aldrig hända mig ;)

2012-01-23 @ 21:10:42
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Ida B

HÄRLIGT SARA!!!

2012-01-25 @ 15:00:03
Postat av: beKcAN

Bra jobbat Syrran!! Jag blir så imponerad av dig som kämpar på :=) Nu har du ju också ditt livs mål<3 Love U

2012-01-26 @ 07:59:20
Postat av: Malin

Ohh vad nice Sara!!

2012-01-26 @ 10:12:48
Postat av: Sandra Sj

WOW, kör hårt!!!

2012-02-01 @ 13:42:54
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Jana

Men Sara den rara...VAD skojj att du har börjat blogga igen!! ME LIKE!

2012-02-01 @ 23:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback