Vi blir arga och går med i en Facebookgrupp

Jag är en av dem som älskar Facebook och dess möjligheter, spenderar en stor del av min vakna tid där och delar gärna med mig av statusuppdateringar och kort. Men, det finns vissa saker som stör mig så oerhört att det kokar lite inombords och jag liksom spyr litegrann i munnen.

På första plats:

Statusar som klipps och klistras runt på hela jävla sidan. Så som:

Om du har en...

Här kan det förekomma bla. mor, dotter, son, far, död släkting, kusin eller busschaufför

... som du älskar/är stolt över/saknar så sätt detta på din status. Idag är det (någon av ovanstående personers) dag och vi som älskar dem ska sätta denna på vår status. [En miljon hjärtan]

Men jag då, som kräks på dessa. Älskar inte jag min dotter, min moster eller min mamma? Älskar inte alla sina närmaste, om man inte har en psykisk sjukdom eller emotionell störning? Vansinnigt onödiga statusar helt enkelt som får mig att vilja provocera! Jag vill skriva saker om hat, död och idioter. Men, jag biter mig i tungan, andas djupt, ser drömmande in i väggen och skrollar vidare.

På andra plats:

Alla grupper som vill stoppa saker. Djurplågeri, pedofili, alkohol, ja listan kan göras lång. Alla vi som vill stoppa pedofilerna, ja är inte det alla som vill stoppa dem? Utom de själva då förstås... Även här brinner en lust att provocera upp, och jag vill starta en grupp FÖR pedofiler, bara för att.

Tänk på tidigare generationer som banat väg för oss lata jävlar. De som protesterade på riktigt, de som gjorde att vi fick semester, barnomsorg och att kvinnor får rösta. De som andades protest, som levde protest och slet genom blod, svett och tårar. De åstadkom saker. Vad gör vi? Vi blir arga och går med i en Facebookgrupp. Inte konstigt att världen ser ut som den gör!

Ja, det var dagens lilla onödiga irritation som jag var tvungen att få ur mig. Löjlig kanske, men nödvändig. Tack för din tid!

Kommentarer
Postat av: Lelle

Det där är också mina två hatobjekt på facebook! Även jag vill starta en FÖR-onda-saker-grupp eller syna mig själv för att se om jag verkligen är en sån ondskefull person som inte älskar mina nära...

Postat av: Ida B

Håller fullständigt med!! Bra där Sara!! KRAM

2011-01-11 @ 16:52:58
Postat av: Susanna

Jag sitter här och håller med. För att sen komma på att jag har faktiskt gjort så också. xD



Jag blev rövförbannad på att folk röker precis utanför ingångarna oavsett vart det är... inklusive barnsjukhus. Vad gjorde jag? Jo, en facebookgrupp. xD Och mejlade Metro som dissade mig. Hade jag varit modig hade jag kunnat streaka genom avenyn och komma med på rikstäckande nyheter istället. :D

2011-01-11 @ 17:39:59
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: Karin

Men eller hur! Lägg energin på något viktigare än alla töntiga grupper hit och dit.



Håller med dig Supersnällasilver-Sara! :D



puss

2011-01-11 @ 17:43:50
URL: http://utsiktenpasoder.blogg.se/
Postat av: lovisa

HAHA faktiskt sant! sjukt vad jag också irriterar mig på spec statuskedjebreven eller va man ska kallad e:P

2011-01-11 @ 17:53:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Denise - Mamma till Kevin

Hahahaha, WORD!

2011-01-11 @ 18:15:43
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Humle

Agree!

2011-01-11 @ 18:38:37
URL: http://grux.blogg.se/
Postat av: Torsten

Håller med, rätt onödigt det där. Man klickar på nån grupp med ett bra budskap och inbillar sej att man gör en god gärning :P

2011-01-11 @ 18:45:06
URL: http://torstens.blogg.se/
Postat av: Susanna

Du! Egentligen så borde man göra typ en snigel med tecken och så se hur många som sprider den haha. Typ Om du har en vacker och mysig snigel som du älskar att pussa, klistra då detta i din statusrad. <3<3<3<3<3 :D

2011-01-11 @ 20:42:04
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: Susanna

Sv: Jag hoppas att det ska vända för pruttis snart också. Det är massa fram och tillbaka och Lemolac finns inte ens i mataffärer. Vanlig Nan blir hon jättehård i magen av så den funkar inte än iaf. Men den sägs ju vara snällast för magen.



Säg till sen när du ska sprida klamydia(hahaha)grejen så ska jag också göra det. Lite hämnd liksom. :D

2011-01-11 @ 22:04:19
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: Susanna

Och du! Nu spammar jag haha, men så skriver man att bara 10% av ens vänner vågar erkänna att man har haft klamydia. Vill du fortsätta ljuga för din partner så klistra INTE in den här på din status. xD

2011-01-11 @ 22:05:17
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Det är bara pinsamt. Om man känner sig tvungen att skriva så på sin statusrad kan man ju undra var felet är. Alla älskar väl sin dotter? Ingen önskar väl djurplågeri eler pedofili...? Goes without saying. Den absolut bästa var den sista nu om att man skulle kopiera nån jäkla status om att npn månad innehöll si och å många fredagar för annars fick man inga pengar? eeh haha

2011-01-11 @ 22:07:37
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback