Och så fortsatte 2010 och det blev juni

Och så fortsatte 2010 och det blev juni, den så efterlängtade månaden. Jag njöt av att vara ledig, sov sanslöst mycket, packade BB-väskan som blev flera väskor, startade gissa-när-bebisen-kommer-listan, fötterna svullnade till enorm storlek, hade lite panik över hur allt skulle bli, var på fest och spanade in kompisars VHS-band, målade saker, blev tjockare, funderade över midsommar, firade midsommar, gick över tiden, drack hallonbladste och sen kom hon 3 dagar efter beräknat datum: 30 juni...







Juli startade vi på BB i en enorm hetta, åkte hem efter 2 dygn och startade amningskarusellen, myste med då namnlös bebis, spanade avundsjukt in alla som gick på Yran, grät, sprang nervöst ett varv runt huset med barnvagnen, svettades, bestämde namnet till Sally Alida efter 24 dagar och försökte amma





Efter juli tror jag augusti kom trots min bebisdimma, jag erkände mina amningsproblem och fick stöttning, Sally växte, jag började landa litegrann och började fundera över mina mammakilon, fick se min dotter le på riktigt, fick en klocka av min sambo, böejade ta mig på stan och fika, var ute och åt för första gången med min vuxna kärlek, miste 2000 kr i fartkontroll när vi köpt ny bil och började åter läsa böcker





September kom och vi var med i tidningen, slutade amma helt, åkte buss för första gången, fick en ny toalettstol, promenerade flera mil i veckan, åkte till Offerdal på surströmmingskiva och sov borta för första gången, njöt av hösten, kunde inte se mig mätt på en sovande bebis, röstade för ett bättre Sverige, hade stora problem med matningen, köpte en ny soffa och blev äntligen av med skinnsofforna





Därefter följde oktober och vi gick långa promenader, fortsatte gråta över matningsproblem, körde vidare med LCHF, började använda mössa konstant, var på min första ansiktsbehandling och mitt första politiska möte, förstörde vår vägg i ilska, var ute på krogen för första gången med mina vänner, den första snön kom, hade sjuklig mensvärk, åkte på första långturen till Eskilstuna och Sallys farfar och testade ge Sally fast föda för första gången





November kom och jag började träna, kom fram till att jag inte kan dansa, planerade sommarstuga, började skriva lappar för att påminna min kärlek om vissa saker, fortsatte ge Sally mat som hon nu börjat älska, firade 5-årsjubileum i bloggen, köpte ny bilbarnstol, firade min bror som fyllde 18 och min vän som blev 25, fick en parasit i magen och Sally började sitta bra med visst stöd





Och slutligen var det december som tågade in med iskyla och finväder, vi var på vår första julmarknad, Sally började sova på mage, jag bakade en del, jag var ute på en del dumheter, den första förkylningen kom, vi firade vår första jul som familj, Sally lärde sig öppna skåpluckor och lådor, hon sov borta själv för första gången när mamman firade juldagen med vänner och slutligen blev hon 6 månader





Det var den andra delen av året, jävligt fokuserat på ett nytt litet liv som det brukar bli. Nu siktar vi framåt mot ett ännu härligare 2011... Följer ni med?


Kommentarer
Postat av: Helen

Jisses va fort detta år har gått. Så många fina bilder på dig och Sally! :)

Jag ser fram emot/imot/mot?? att få följa er detta år också. Både här på bloggen och vid ett köksbord tillsammans med en kopp kaffe och gnälliga bebisar i hasorna;)

Puss min fina vän!

2011-01-03 @ 19:59:09
Postat av: beKcAN

Ja jag är med dig! Underbart ändå, hur allt blivit :=) Älskar dig Syster

Postat av: Sandra B

Du är underbar!

2011-01-04 @ 11:06:32
Postat av: Jana

Härliga inlägg fina Sara. I´m on.

2011-01-04 @ 12:24:21
Postat av: Mamma

Mycket fina bilder. Jag är med o ser fram emot år 2011!

2011-01-04 @ 17:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback