Eller vill ni ens ha mig?

Ibland förstår jag inte hur ni orkar läsa denna blogg, som är så periodvis aptråkig att jag är rädd att folk ska dö av tristess. Det märks dock på besökarantalet som snabbt sjunker i samma takt som min inspiration. Jag funderar om jag ska orka skriva något spektakulärt, något som upprör och berör eller om jag ska beskriva en ännu mer aptråkig vardag som är synnerligen händelselös? Nej, jag tror inte någon vill veta hur många koppar kaffe jag druckit innan klockan 11, det är inte roligt i längden att läsa om hur dottern sovit eller inte sovit. Ingen är heller intresserad av att läsa hur Jonatan skrattar så att han skriker i vardagsrummet när han sträckspanar på gamla avsnitt av "Top Gear" eller svär långa ramsor med könsord när hans bil inte kom först i mål, så att han fick vinna en skitfräsch ny bil (Gran Turismo). Att min mage inte funkar korrekt efter parasiten är ointressant fakta, samt att jag är rastlös men ändå trött och lat, vilket innebär att diskmaskinen är ren, full och inte verkar plocka ur sig själv.

Jag skulle kunna berätta om gårdagen när jag gick till affären, plockade en full varukorg, lade upp allt på bandet och sedan upptäckte att plånboken inte är nertryckt i min ficka utan ligger i skötväskan, på ett dammigt golv i hemmets vrå. Sen skulle jag beskriva hur jag joggade hem, tog en kisspaus med skorna på och sen hastade åter till affären för att lösa ut mina varor som den snälla damen packat ner åt mig. Eller så skulle jag kunna beskriva hur mycket jag vill ha ett hus, ett skjul eller vad som helst som inte är tre trappor upp.

Men nej, jag gör det inte, jag har helt enkelt inget spännande liv... Vad ska jag skriva om? Hur vill ni ha mig? Eller vill ni ens ha mig?

Kommentarer
Postat av: Jana

Eftersom jag tycker att din blogg är en av dom roligaste för mig att läsa kan jag bara skriva JA! jag vill ens ha dig! Har inga invändningar.

Postat av: sara

Jag vet inte ens vem du är men har fastnat för denna blogg :)

2011-01-19 @ 13:25:24
URL: http://sasandman.blogspot.com
Postat av: Lelle

2011-01-19 @ 14:18:19
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Lelle

Jag vill ha dig alla dagar i veckan, och helst flera gånger om dan! Jag blir aldrig mætt! =)

2011-01-19 @ 14:18:45
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Karin

Världens bästa är du!

2011-01-19 @ 18:42:40
URL: http://utsiktenpasoder.blogg.se/
Postat av: Sara S

Jag vill ha dig precis som du är!

2011-01-19 @ 19:10:49
Postat av: Tina

visst vill vi ha dig Sara. höjdpunkten på dagen är ju din blogg. kramar i massor

2011-01-19 @ 19:24:55
Postat av: Sandra B

Jag vill också ha dig! Jag älskar att läsa din blogg, tycker faktiskt du skriver om jätte roliga saker som kan få mig att börja asgarva. Jag tycker även det är roligt att läsa din blogg för att jag inte bor i Ö-sund längre och kan inte vara med om allt som händer, så jag vill absolut ha uppdatering om vad som händer i din vardag.

2011-01-19 @ 21:12:27
Postat av: Sandra B

Jag vill också ha dig! Jag älskar att läsa din blogg, tycker faktiskt du skriver om jätte roliga saker som kan få mig att börja asgarva. Jag tycker även det är roligt att läsa din blogg för att jag inte bor i Ö-sund längre och kan inte vara med om allt som händer, så jag vill absolut ha uppdateringar om vad som händer i din vardag.

2011-01-19 @ 21:13:53
Postat av: kickan

Jag vill ha dig.. alltid lika roligt att läsa varje dag :)

2011-01-19 @ 21:15:21
URL: http://kick86.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tycker mycket om din blogg, fortsätt bara som förut så är i alla fall jag nöjd ;)

2011-01-19 @ 21:24:26
URL: http://lisrl.blogspot.com
Postat av: Ida

Vi vill ha dig, här hemma läser jag din blogg högt för min sambo och tillsammans skrattar vi åt allt som verkligen är så sant... Du skriver på ett fantastiskt underhållande sätt och vi älskar din sanna bild av verkligheten och din sköna ironi. Mobbade Magnus lite ikväll för bilbatteriet ;)

Kör hårt!

2011-01-19 @ 21:47:05
Postat av: Elin

Jag vill ha dig!! Även fast jag (oftast) får reda på vad som händer i ditt liv utan bloggen så älskar jag att läsa din blogg.. för det är ju just dom små vardagliga (bland annat såklart) som du lyckas få till underhållande.. :D

2011-01-19 @ 21:56:14
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag följer ju din blogg så självklart vill jag ha dig kvar i bloggvärlden! tycker att det är spännande att läsa om lilla Sally då hon är lika gamal som tore :)



Och jag blev nu lite nyfiken på vad du råkat ut för parasit?



Kram!

2011-01-20 @ 08:49:18
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: beKcAN

Å jag vill ha dig, helt enkelt för jag vet ingen annan som skriver så ärligt och roligt om just eran vardag, haha... ;) Puss

2011-01-20 @ 09:41:44
URL: http://sandgata.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Bor du i östersund! Det ligger "bara" 13 mil från mig. Jag bor i den lilla byn ramsele :)

Parasiter har man hört om och känner dom som råkat ut för den. Usch inte alls skoj och jag hoppas att den snart försvinner för gott!

Kram

2011-01-20 @ 10:19:04
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Joanna

jag känner inte heller dej, men har också fastnat för den här bloggen! Du skriver så härligt.. :)

Så fortsätt blogga! ;)



2011-01-23 @ 14:42:17
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback