Dag 5 - 10 saker folk inte vet om mig

Om ni visste hur mycket jag funderat över denna, omöjligt kändes det som utan att dra upp gamla ligg och tillhörande historier... Men, here we go!

Jag...

  1. sover med en bit papperservett under läppen, trots att det är 1,5 år sedan jag slutade snusa.
  2. åkte som 18-åring till Ibiza och där gjorde jag... rastaflätor. Förutom när mamma klippte mig när jag var liten så är det den fulaste hårstilen jag haft.
  3. har en fobi för obehandlat trä. Jag kan inte ta i det, kan inte se det och kan inte ens tänka på det utan att få kväljningar.
  4. är så oerhört kräsen på mat. Äter inte kinamat, thaimat eller indiskt. Gillar inte smaken av kyckling, gris eller fisk.
  5. har svår allergi mot stavningsfel och särskrivningar, samt en liten överkänslighet mot latex.
  6. avskyr "skrik-tv". Amerikanskt dravel där publiken skriker av någon anledning (lycka, upphetsning, på kommando?). Detta inkluderar TV4s produktioner, Idol och Let's Dance. Värst i denna kategori är "Extreme Home Makeover".
  7. är 3% invalid. Efter en bilkrasch när jag var 17 så har jag en whiplash-skada i nacken. 97 % ok ändå!
  8. har extremt kort tunga. Fick inte pierca den när jag var 20 pga detta. Idag gör det mindre...
  9. är smörgåsperfektionist. Om Jonatan gör en smörgås till mig, där det är en millimeter utan pålägg så kan jag kliva ur soffan, gå in i köket, plocka fram allt ur kylen och göra om och rätt.
  10. är skogsägare.

Kommentarer
Postat av: Helen

Sara jag hoppas att du förstår att det är ett måste med en bild på den frillan! Fy fan va kul.

2011-01-27 @ 21:22:02
Postat av: Sara den rara

Ha, jo, jag kan försöka ordna det. För din skull Helen! Ska bara gräva mig in i förrådet nån dag... ;)

Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Hahaha vad äter du då människa?=)

2011-01-27 @ 23:02:54
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Liza

Ja usch, "Extreme Home Makeover" är enormt, Ty är så energisk att man blir en smula matt varje gång man ser honom.

Alice märkte ingen skillnad på ersättning och välling. Jag bytte dock ut nappen på MAM-flaskan från nybörjarnappen till trean. Man måste tydligen ha den för att vällingen ska komma igenom..!

2011-01-28 @ 07:09:44
Postat av: Stina

Jag har full förståelse för det där med smörgåsen =)

2011-01-28 @ 07:25:40
Postat av: sara

Jag använder också papper under läppen och det är en evighet sen jag slutade snusa! :) Billigt beroende om inte annat ;)

Sen kan jag inte annat än hålla med om Extreme home makeover!

2011-01-28 @ 09:06:46
URL: http://sasandman.blogspot.com
Postat av: sara

OCh jag vet inte om det är så mycket att imponeras av, haha. Just nu har jag bara panik, är trött och är rent ut sagt en bitterf***a. Tack o lov är det bara barnens far som får ta smällen ;)

2011-01-28 @ 09:09:46
URL: http://sasandman.blogspot.com
Postat av: Kristina

Haha! Jag undrar också VAD du äter Sararara! ;-)

Smörgåsen (eller mackan som jag skulle säga) är helig. Jag är mycket noggrann med mitt smörlager, det ska vara tunt och ut i kanterna!

Puss!

2011-01-28 @ 10:59:36
URL: http://liam07.blogg.se/
Postat av: towis

vill också veta vad du äter?? :)

2011-01-29 @ 08:23:55
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback