Dag 3 - mina syskon

Vi är fyra stycken i syskonskaran, jag är äldst. Under mig kommer två systrar och slutligen en bror...

Detta är något jag skulle kunna skriva om i timmar, det är det käraste jag har, de jag älskar mest och även de jag blir mest osams med (bortsett från sambo då). Jag skulle kunna skriva om alla gånger vi slagit varandra, jagat varandra, retat varandra och skyllt på varandra. Om när jag klädde av mig naken för den ena systern och låtsades föreställa en ande, eller när den andra systern jagade mig med en pinne och ville döda mig. Eller när brorsan slog hål på huvudet efter att ha lekt med sin 10 år äldre syster, när min ena syster hittade mig halvt livlös efter att ha somnat i badkaret för tionde gången. Eller alla de miljontals gånger som jag retat mina syskon till tårar och när jag misslyckats i min roll som den starka storasystern, de gånger mina syskon tagit hand om mig.

Jag skulle även kunna skriva om vår resa till Alanya förra sommaren, när vi alla syskon gick upp och sjöng karaoke för mamma. Eller när vi syskon var ute och firade min brors artonårsdag med champagne, när vi spenderar kvällar efter kvällar med att umgås och spela spel.

Som ni märker, det finns ett hav av tillfällen att skriva om, just för att vi har varit med varandra i hela vårt liv. Just för att vi kommer från samma ställe, vi delar en evighet och för alltid är vi sammanlänkade av blod och kärlek. Mina syskon är inte bara mina syskon, de är mina bästa vänner och jag är tacksam nästan varje dag över att vi har varandra. Att de alltid finns där för mig, i vått och torrt, medgång och motgång. Det mest värdefulla är den kärlek de dessutom visar för Sally och att de får vara med och dela hennes första år betyder ALLT!

Dessa tre är kärlek för mig! De är gemenskap, lycka, värme och FAMILJ! Jag är så tacksam över vad vi har tillsammans, som ingen kan ta ifrån oss. Det är äkta, det är för alltid!

 

Någon gång i livet vill jag göra som min syster. Hon tatuerade in syskonens namn...

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Elin

Tack <3 Älskar dig!

2011-01-25 @ 22:11:05
Postat av: beKcAN

Mm, det vackraste i livet är ni<3 Älskar dig!

2011-01-25 @ 23:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback