Dag 10 - mitt favoritband/artist

En dag sent igen, skyller på en förkyld dotter som inte vill roa sig själv alls...

Detta är svårt, då jag tappat en del av mitt musikintresse av någon outgrundlig anledning. Jag kan minnas när jag var ung och älskade New Kids on the block, när musiken skapade sådana känslor inombords. Samma skiva lyssnade jag på om och om igen, när jag drömde om att få träffa Jordan Knight som var min idol då. Det gick rysningar i min kropp av välbehag när han sjöng och jag tapetserade väggarna med posters från OKEJ. Men någonstans så slutade min stora fascination och jag återgick till att vara en som gillar "all möjlig musik".

Men, det finns en man som alltid berört mig och som jag alltid kommer tillbaka till när jag vill lyssna på något som förmedlar känslor. Och det är Lars Winnerbäck. Hans texter berör, hans röst smeker mitt inre och jag gillar att se honom. Jag minns min första konsert med mannen i fråga, vilket var i början på 2000-talet. Utomhus i Sundsvall satt vi, solen sken och människor var fulla och glada. Han levererade lite blygt sina alster och hjärtat slog så hårt, så hårt! Jag blev lite förälskad i honom och är det än idag, även om jag glömmer bort honom i längre perioder. Efter den konserten har jag sett honom flertalet gånger och varje gång jag tränger mig ut ur lokalen så är jag kär, betagen och helt lyrisk över hans person. Så, jag måste säga att Lars Winnerbäck är min favoritartist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback