Mest troligt är det virus, inte din kompis som försöker vara internationell

Jag tror att det är dags för en lektion i internetvett! Eftersom det florerar så mycket virus just nu så tänkte jag dela med mig av lite tips...

Om en svensk vän skriver ett mail till dig där ämnesraden är på engelska, öppna det inte. Eller om de skriver ett mail på engelska med en länk, tryck inte på länken. Mest troligt är det virus, inte din kompis som försöker vara internationell och hipp.

Finns det en video på Facebook där texten innehåller någon hipp förkortning som OMG eller LOL så är det nästan säkerligen något som inte är bra för din dator eller ditt Facebookkonto. Står det dessutom att du får se en känd människa naken eller göra bort sig så är det nästan garanterat något smittsamt. Jag rekommenderar er att köpa en skvallertidning istället.

Det var dagens rekommendation från mig. Så kanske vi slipper se masstatusar som varnar för virus. Sunt förnuft, det fungerar långt kan jag meddela...

Kommentarer
Postat av: eriika

haha amen to that!

Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

haha ja jag FATTAR inte hur korkade folk är som går på all skit?=(

2011-04-14 @ 22:14:06
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är så otroligt ledsamt med virus! I höstas fick jag ett rejält virus som ledde till inköp av ny dator. Och nu har jag fått virus på den också så jag har fått lämna in den nya datorn till OnOff =/ Att folk orkar?! Trevlig helg på er!

2011-04-15 @ 07:33:33
URL: http://molnochglitter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag törs snart inte gå in på Facebook längre ploppar ju upp virus från alla hela tiden å jag har så svårt att tro att så många är så dum att dom klickar på dessa länkar så jag har nu fått för mig att man får det utan å klicka!! Värst är dom här "sex" video klippen att folk klickar på dom!! Jag fattar inte hur dom kan vara så dumma!!

2011-04-15 @ 13:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback