"Hon är ju värre än dig"

Idag har jag haft en klassiskt dålig dag. Jag har varit ledsen, förtvivlad, arg, frustrerad, besviken, sorgsen och framför allt haft en hopplös känsla inombords gällande min vikt som aldrig går neråt. Trots att jag promenerar mer än nån annan jag känner, trots att jag inte äter en kolhydrat och aldrig en godis någon gång, trots att jag tränar minst tre gånger i veckan numera och aldrig "fuskar" med maten. Jag som sliter som faan! Det kändes så orättvist idag när jag inte fick på mig största storleken på byxor på en mindre affär, när jag granskar mig själv i spegeln och tårarna rinner i frustration. Jag önskar att jag hade någonstans att vända mig, någon som ville hjälpa mig?!

Mitt i allt detta så går jag och karln på stan, vi sitter och fikar med min syster och ser ut genom fönstret, betraktar dem som passerar. Plötsligt ropar han till, säger upphetsat: "Sara, kolla där då..." Jag sträcker mig för att se ut och fram på gatan kommer en våldsamt överviktig tjej, som nästan gungar fram när benen inte har något mellanrum alls, någon som jag spontant skulle säga väger runt 150 kilo. Han fortsätter glatt och leende: "Hon är ju värre än dig". Han menar då att hon är tjockare än mig och detta ska alltså få mig att må bättre. Ja, han menar väl min älskade, men jag vet ibland inte hur jag ska ta emot liknande kommentarer. Jag både skrattade och grät!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du gör det jätte bra Sara! Visst känns det tufft när inte resultaten kommer så fort man önskar, men håll ut, du kommer fixa det :)

2010-11-15 @ 21:22:39
Postat av: Linda

Du gör det jätte bra Sara! Visst känns det tufft när inte resultaten kommer så fort man önskar, men håll ut, du kommer fixa det :)

2010-11-15 @ 21:23:23
Postat av: eriika

i know the feeling, jag trivs inte nått alls med den här kroppen som är ingenting alls som innan graviditeten. ALLT fladdrar, bristningar från axlar till knän och skulle jag skriva upp allt jag ogillar så kommer det att bli en novell så jag hoppar det :P



men samtidigt får man tänka att man fick ut nått helt sjukt fantastiskt av alltihop, man har ett barn man skulle kunna dö för, en karl som älskar en för vem man är inte hur man ser ut. man får inte ha för bråttom att gå tillbaka "till sej själv" igen.. det tog ett tag för kroppen att förändras, och det kommer att ta ett tag att komma tillbaka. kör du fortfarande LCHF? du kanske mår bättre av det på insidan men om viktnedgång är vad du strävar efter bör du kanske prova nått annat som du ser funkar på utsidan också?



jag vet att du kan fixa det, kämpa på och väägra ge upp! hejaheja!

styrkekraaam

Postat av: Nina

Men kan du inte börja PREnet med mig, Sara? Jag börjar om på torsdag och behver någon att peppa oc bolla allt med. Det gick åt pipsvängen då Nelson blev inlagd..

2010-11-16 @ 14:14:24
URL: http://nenima.blogg.se/
Postat av: Helén

Snart kan du göra en bok om Jonatans bloopers:)

2010-11-17 @ 13:26:36
Postat av: Christina Vollmer

Sara. Alla individer går INTE ner med hjälp av kolhydratbantning. Vissa, typ jag, måste äta alla sorter (tallriksmodellen) och räkna kalorier. DÅ går jag ner i vikt. Inte av att skippa kolhydrater. Då går jag upp i vikt. Därför logga in Aftonbladet VIKTKLUBB.SE. Registera dig för en månad och kolla. Du får all hjälp du behöver. PROVA. Allt att vinna, inget att förlora. Stor varm kram från Tina

2010-11-18 @ 13:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback