Fem-sex små minikvinnor i tighta kroppar

Fredagar på dagtid tyckte jag var ett bra tillfälle att gå och träna. Tänkte att det kanske var väldigt få personer där och mycket riktigt, fem-sex personer befann sig i gymmet. Dock var det fem-sex små minikvinnor i tighta kroppar som orkade det dubbla i maskinerna och såg knappt besvärade ut. Själv kände jag mig som en jättelik kvinna som pustade, stånkade och blev högröd i ansiktet vid varje ansträngning. Kände mig helt enkelt lite annorlunda, som han Gulliver i Gullivers resor till Lilliputtlandet, om ni minns.

Då kommer hon, kvinnan som gjorde min dag. Hon var större än mig och ansträngde sig lika mycket och jag älskade henne inombords. Jag log mot henne i samförstånd (förmodligen tolkade hon mig som ett psycho) och helt plötsligt kände jag att jag inte är ensam i min strävan. Mot ett lättare liv, på alla sätt och vis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback