Negativa surmänniskor, gör er icke besvär

Jag läste just Tigers blogg om att ha den rätta livsinställningen, en positiv attityd och tänk så rätt hon har. Tänk alla dessa människor som går in i nya saker och startar varje dag med att allting kommer att gå åt helvete, tänk vad mycket energi de lägger ner på att försöka må dåligt. Och ofta så lyckas de, men hur tröttsamt blir inte livet?! Istället för att försöka klara av dagarna med en positiv inställning. Att ständigt sucka och leta problem gör att du får problem, tänker du istället positiva tankar så kommer positiva saker din väg. Eller hur mamma, som tjatar om tankens kraft hela tiden...?
Jag säger inte att jag är den evigt positiva människan, och ni som känner mig vet hur negativ jag varit i mitt liv. Men de senaste åren har jag vänt mina tankar och det har fasen gjort mig lyckligare och livet är inte så tungt längre. Självklart har jag också dåliga dagar då tårarna inte vill sluta rinna, jag vill kasta saker omkring mig och gå i ide. Men de allra flesta dagar är ändå rätt fantastiska och det är jag själv som gör dem det, jag själv och ni omkring mig som bidrar på olika sätt. Genom bloggar, på jobbet, via telefon eller i verkliga livet!
Negativa surmänniskor, gör er icke besvär, gå och sura ner era egna liv!

Kommentarer
Postat av: Tiger

Hej solstråle! :) Skönt att höra att du tycker jag har rätt! ;) Jag tycker att det är härligt att du skriver detta: "Jag säger inte att jag är den evigt positiva människan, och ni som känner mig vet hur negativ jag varit i mitt liv. Men de senaste åren har jag vänt mina tankar och det har fasen gjort mig lyckligare och livet är inte så tungt längre."

Det bevisar ju verkligen att det FUNKAR att tänka sig lycklig! Massa kärlek!

Postat av: Karin

Ja precis så kloka Sara! Skit i alla surisar, det är klokt det.



Pussen

2010-05-18 @ 09:38:07
URL: http://utsiktenpasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback