Hoppas att vi gjorde hennes dag, för att hon förstörde min!

Ni vet ibland när man önskar att man kan vrida tillbaka klockan och göra saker annorlunda, så känns det för mig idag. Dagen kunde inte ha börjat på mycket sämre sätt. Min kära erbjuder mig skjuts på jobbet på väg till ombesiktningen av bilen. Idag var sista dagen för att ombesikta bilen innan körförbud, trodde vi!! Bara efter några meter så lägger sig en polisbil bakom oss och verkar iaktta oss innan de instruerar oss att köra in till kanten. Redan då var jag rädd och möts av en ung tjej iklädd polisuniform. Hon böjer sig ner och frågar vart vi är på väg och anklagar min kära att för att ha bytt fil när han såg dem för att undvika dem. Han nekar så klart och förklarar att han ska skjutsa mig innan han ska på ombesiktningen, då hon hånskrattar till när hon upplyser oss om att det minsann är fel dag och att vi fått körförbud på bilen redan. Spydigt fortsätter hon att anklaga min sambo för att ha dålig koll och visa dåligt ansvar, hon hånar och är oerhört ironisk när hon skriver ut en böter. Min sambo försöker förklara att han är på väg till bilprovningen, när hon avbryter och talar om att han allt är på väg åt fel håll då. Att han ska skjutsa mig tycker hon verkar onödigt trots att jag uppenbart är gravid och dessutom numera stortjuter i passagerarsätet. Hon ger honom bötern och påpekar spydigt att det är 30 dagars betalningstid, om han nu kan hålla koll på det. Mina tårar bara rinner och fortsätter när jag kommit på jobbet, denna oerhört otrevliga polis som förstört min dag och denna månad ekonomiskt. 1500 kronor åt skogen, trots att bilen gick igenom en kvart senare och allt annat är ok.

Hoppas den unga poliskvinnan mår bra och att hon känner att hon gjort ett bra jobb när hon spände musklerna och bevisade att hon minsann kunde stoppa en bil och ge böter. Hoppas att vi gjorde hennes dag, för att hon förstörde min! Hemska, hemska människa som säkert är oerhört ensam och osäker...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har alltid hatat poliser och kommer alltid att hata dom.

Dom gav mig och emma böter också när släpvagnen var besiktad men vi glömde skattemärke på den. men dom kunde se det men ändå gav böter.

Dom var 2 tjejer också rätt unga.

Om det är samma är hon tamefan den mest patetiska människan på denna jord.

2010-03-04 @ 12:04:15
Postat av: eriika

men vilken idiot :S

Postat av: Elin

Fan va irriterad jag blir. IDIOT. men men what goes around comes around :D Karma vet du.. SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-04 @ 15:11:33
Postat av: Linda

Ja onödigt att ta ut sitt dåliga humör på andra. Har valt fel yrke då, eller hon tycker det kanske är perfekt. Pannkakan ser god ut i alla fall :)

2010-03-04 @ 20:44:36
Postat av: Karin

Meeen muppjävel!

Hur såg hon ut?

2010-03-04 @ 21:24:36
URL: http://utsiktenpasoder.blogg.se/
Postat av: Sandra B

Men fy vilken otrevlig männsika, men som du säger är hon säkert ensam och osäker. Det låter som hon utnyttjar sin yrkesroll att trycka ner och håna andra. Usch!!

2010-03-05 @ 13:03:10
Postat av: Susanne

Men vilken jävla fitta (ursäkta svenskan)!!!! Såna där som förstör ryktet för hela jäkla kåren.. Hon passar verkligen inte till ett sånt yrke... USCH!



Och en varm kram till er...! <3

2010-03-10 @ 07:01:43
URL: http://bloggsnusan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback