Dricker sprit, röker och är fulla. Och jag är livrädd

Påminn mig om att jag inte ska befinna mig runt busstorget en fredagkväll, någonsin mer, och definitivt inte åka buss. Efter en supertrevlig afterwork med fina vänner, bortsett från min borttappade plånbok som jag lagt in fodret på jacken, så skulle jag ge mig på konststycket att åka buss hem. Nästa gång blir det taxi, garanterat.

Desto närmare busstorget jag kommer desto mer högljutt skriker ungdomarna och sluddrar ännu mera. De slåss och bråkar, dricker sprit, röker och är fulla. Och jag är livrädd. Ställer mig flera meter bort från busskuren och väntar in bussen. Väl på bussen så känner jag en omisskänslig lukt och lyssnar till den unga tjejerna bakom som knappt kan prata och har spytt ner sig. När jag äntligen kommer av bussen så lovar jag tyst mig själv att aldrig mer åka buss en helgkväll... Jag har blivit gammal och rädd för fulla ungdomar!

Kommentarer
Postat av: kickan

Jag är i vecka 23+3 idag :)



SV: Jag ska kläcka den 29 juni.. då kanske vi ligger inne samtidigt :)

Postat av: Elenor

Känner samma sak! Men som sagt, vi börjar väl bli gamla-det är nog därför! =/

2010-03-06 @ 20:21:27
Postat av: anouk

Uach ja viss är det hemskt? man känner sig verkligen gammal. suck

2010-03-07 @ 14:37:47
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback