Lätt skrivs bakom en mask av falsk anonymitet

Jag är en stor älskare av den nya tidens sociala samvaro, som alltså sker via internet. Jag älskar bloggar, Facebook och allt annat som nu finns till buds för att kommunicera. Det som dock kan sprida en sur smak efter sig är när det blir onda ord, elakheter som lätt skrivs bakom en mask av falsk anonymitet. Nu har jag själv blivit förskonad (säger peppar, peppar och tar i skrivbordet), men en vän har blivit utsatt. En "anonym" har skrivit elakheter, med klart syfte att förstöra och såra. Min vän tar det inte alls hårt och vi vet ju alla att IP-adressen avslöjar. Men, jag blir arg, förbannad och exploderade igår kväll. Över fegheten och elakheten! Jag blir sällan arg, men när någon göra något mot mina nära då blir jag arg på riktigt...

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag förstår inte ens att man har tid och energi till att skriva elaka saker. Varför läsa och följa en blogg (eller någon på tex fb) om man ändå inte gillar personen eller det man läser?



Jag har varit väldigt förskonad jag med. Har fått någon lite "pik" men inget allvarligare...

Postat av: Sara

Ja man blev helt skogstokig när man läste det där. Det är så fruktansvärt fegt och omoget om inte annat! Usch!

2010-12-17 @ 16:47:39
Postat av: Karin

Ja du Sara vad säger man, har man tid över så kan man ju alltid lägga den på någon man inte tycker om. Eller så inte. Jag suckar, bekräftar och vänder blad.



puss min fina vän

2010-12-17 @ 21:54:28
URL: http://utsiktenpasoder.blogg.se/
Postat av: Lisa

Usch, låter inte alls kul! :(



Det är faktiskt inte alltid lätt att blogga, vad kan man skriva utan att det ska framstå som provocerande?

2010-12-19 @ 16:20:47
URL: http://lisrl.blogspot.com
Postat av: Rebecca - mamma till Tove

Att folk inte kan säga snälla saker istället för att förstöra... :(



Hoppas allt är bra med er!

2010-12-21 @ 11:39:15
URL: http://rebeccathoren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback