-Pulverdieter? Hm, då kommer du bara gå upp allt igen sen

Vikten rasar och nu har 5 kilo försvunnit, vilket glädjer mig oerhört. Dessutom har kärleken minskat 8,6!! Inte illa gjort av oss tycker jag. Många frågar om det är jobbigt, om man är hungrig osv? Hungern är inga problem, efter tre dagar vänjer sig kroppen vid det nya kaloriintaget och mängden. Däremot de psykiska frestningarna som tillkommer via sinnen som lukt, syn och till och med hörsel, de är en annan femma.

Det allra jobbigaste är de fördomsfulla människorna som betonar med en negativ klang.
-Pulverdieter? Hm, då kommer du bara gå upp allt igen sen. Det är bättre att träna och äta bättre...

Men, här kommer vi till saken. Att träna och äta bättre är absolut det bästa sättet att gå ner i vikt/omfördela sin kroppsvikt på. Det som många bortser från i detta läge är att alla människor är olika, ämnesomsättningen är olika och förutsättningarna är olika. Skulle jag vilja bli av med 5 kilo så skulle träning och äta bättre vara min melodi också, tyvärr har jag fem gånger så mycket som ska bort och det känns för hopplöst att jag hellre skulle skita i allt.

Jag har provat äta mindre, äta nyttigare, GI, Atkins, LCHF, Viktväktarna och till och med hälsokostpiller, med ett litet resultat och sedan gått upp ännu mera. Cambridgekuren (vilket är min nuvarande diet) är det enda som funkade och höll i över ett halvår efter att jag slutade. Tyvärr kom mina deprimerade perioder efter det vilket resulterade i en hel del tröstätning. Därför är det valet jag gör nu också. För att komma ner på nollnivå och därefter kunna äta nyttigt och röra på mig.

Det är tråkigt när människor dömer andra enligt något som de själv inte har en aning om. För ofta har de själv aldrig haft ett BMI över 30, och har de det så har de sannerligen inte samma kroppsliga förutsättningar.

Så, mot den tredje veckan. 5 kilo mindre och ca. 10 cm mindre midja! Tack alla som stöttar och tack kärleken, för att du går ner med mig. We rock!!

Kommentarer
Postat av: BecKan

Inte alla som skulle fixa det du gör... Du är helt grym och fortsätt kämpa Siss. Jag är stolt som bara den. LoveYouSexy

Postat av: Anonym

Fysasen Sara, du är grymt duktig! försök att inte lyssna på vad alla har att säga. Bara du vet vad som är bäst för dig! Må så gott så ses vi i morgon

kram!

2009-02-15 @ 17:46:19
URL: http://rantajaervi.blogg.se/
Postat av: Lelle

Ja ni två rockar verkligen! Ni är så snygga nu och så duktiga som ni är nu så kommer ni bli fuckin faboulus snart!

Jag önskar jag hade din styrka när det kommer till sånt här. Du är bäst!

2009-02-15 @ 18:03:44
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Jana

Sara, du vet vad du gör och dte är bara du som ska göra det ! Ingen annan ska lägga sig i !

You Go Girl!!!!!

2009-02-15 @ 18:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback