Det bleka lårfläsket letade sig frenetiskt ut

För en vecka sedan var hålet i mina enda respektabla jeans ett faktum. Det bleka lårfläsket letade sig frenetiskt ut och skapade en lysande fläck mellan mina ben. Insikten om att jag var tvungen att ge mig ut i klädesbutiker gjorde mig kallsvettig. På den tiden en mediumstorlek passerade över mina lår var det en fröjd att shoppa, men nu är detta tio år sedan.
Jag gav mig in på de hippaste, mest moderiktiga butikerna med en målinriktad blick och drog åt mig av de största storlekarna. Vandrade in i provrummet med ett svagt hopp om mirakel. Med svetten rinnande försökte jag tvinga min underkropp in i dessa byxor, med mycket uselt resultat och med gråten i halsen. Väl ute på gatan igen så svalde jag min stolthet och besökte vad jag anser är en butik för äldre damer och de som inte bryr sig om vad de klär sig i. Mycket noggrant gick jag igenom utbudet och valde ut de som såg minst bedrövliga ut, köpte det minsta paret jag kom i och gick hem med en sorgblandad glädje. Så, ser ni någon ute på stan i helgen som är smått blå i ansiktet och ser plågad ut, så kan det vara jag med mina nya, svinigt tighta jeans som inte riktigt passar för min åldersgrupp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker då i alla fall att dom var jätte snygga på dig, så det så!

2008-09-05 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback