Så känns ensamheten och vardagen lite mindre påtaglig

Vissa dagar är bara dåliga dagar. För mig är det i regel varje måndag, utan större undantag. Då gäller det att försöka tänka på vad som är positivt i livet. Försökte det nyss på toaletten. Och kom då fram till följande fördelar med mitt liv:

Jag har
- en lägenhet med väsentliga attiraljer
- en snart avklarad utbildning
- en fantastisk familj
- underbara vänner
- en fungerande (om än lite väl vidtagen) kropp
- hjärna och skaplig intelligens
- möjligheter att skapa ett fantastiskt liv

När jag tänker på det sättet så känns ensamheten och vardagen lite mindre påtaglig.

Kommentarer
Postat av: Åsa

gu vad jag ropade på dig från mitt fönster i dag när du gick över vägen.. =) Men du hörde inte det... Allt bra läckerbit? KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback