"Tog han min näsa", som man gör med barn

Helgen var som jag tidigare skrivit ingen höjdare. Förra veckans suspekta huvudvärksattacker på höger tinning, vid specifika ansträngningande övningar eskalerade så pass att jag ringde sjukvårdsrådgivningen på fredag morgon. Utan vidare snack skickades jag till hälsocentralen där en leende kvinna skickade mig vidare till akutmottagningen på sjukhuset. En enorm väntan på att få träffa läkare och bli av med lite blod, men inte hade jag en aning att de ville behålla mig under observation under natten. Läkaren var en man som klumpigt uttryckte sig: "Det kan vara en varningsblödning, innan det smäller". Viket inte minskade min oro, som min dock pojkvän lyckades med. När sjuksköterskan skulle ta prover så "tog han min näsa", som man gör med barn. När vi väntade och jag var sanslöst nervös och orolig så berättade han sagor om ålar, gjorde rebusar som jag fick lösa och pussade mig hela tiden. Han är utan tvekan mannen jag väntat på i hela mitt liv!

När jag skulle sova på den smala sjukhusbritsen, i en gräslig nattsärk bredvid en tant med fisproblem då fick han lov att åka hem och jag grät en skvätt i hans famn. Natten blev orolig med en nål i armvecket och sjukhusdoften och tantens pruttande i näsan. Dagen efter var evighetslång och jag kom inte hem förrän på lördagkväll, utan hjärnblödning, genomröntgad och utan egentlig diagnos. Framtiden får utvisa vad jag egentligen lider av...

image230
Sällskapet gjorde min sjukhusvistelse så mycket bättre,
underhållningen var inte heller så dålig







Kommentarer
Postat av: Lelle

Men gud va ni är fina!
Mitt modershjärta blöder. ( jo modershjärta, av nån anledning )

Postat av: Anonym

Jaa, ni är sjukt söta. Tur att du var frisk... (Ordhumor...)
Fasiken va sött.
Vår och allt, du är lyllos du Sascha.
Kram!

2008-04-21 @ 22:26:30
URL: http://jennysundin.blogg.se
Postat av: Tiger

Nej men usch, detta lät inte bra. Men bra ändå att det inte var något allvarligt o att du hade din sötplutt vid din sida! Härligt att läsa alla lyckliga ord! PUSS!

2008-04-22 @ 15:30:08
URL: http://nummerett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback