Hade jag betalat pengar så hade jag fortfarande gråtit.

I ovanlig pensionärsanda gick jag idag på en lunchkonsert i Gamla kyrkan, något som skulle vara "världsmusik". Rätt diffus genre anser jag, men det skulle vara musiker från olika delar av världen som samlats i ett band. När jag kom in i kyrkan i god tid innan så var den nästan helt fullsatt, av pensionärer som väntat. Vita skallar, baskers och kepsar vartän ögat såg. Jag fick en plats längst bak och förväntningen steg. In kom en massa män med olika instrument och utseenden. Det var en indier som spelade någon slags trumma och pratade som en skämtfigur och såg ut som att han fick en orgasm när han spelade fort. En lönnfet amerikan som såg ut som en pedofil från Texas som blåste på flöjten så att ansiktet var högrött. När amerikanen försökte prata svenska så kunde jag inte hålla mig för skratt, han lät exakt som "Hipp hipp" när de har svenska-lektioner. I övrigt var det de segaste 50 minuterna på länge. Uttråkad blev jag och är glad att det var en gratiskonsert, för hade jag betalat pengar så hade jag fortfarande gråtit.

Kommentarer
Postat av: Jenny

[schiu claird-new-poor]
:D
Kram
(Sju klädnypor...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback