Östersund är så mycket bättre än Stockholm

En nackdel med att bo mitt i stan är att jag måste ta mig genom stan om jag ska någonstans, även om jag är stressad, vilket jag ofta är med tanke på den extrema tidsoptimist jag är... Mitt i denna stress så bestämmer jag mig ofta för att ta en genväg, genom varuhusen. Vilket är både dumhet och lathet i en misslyckad kombination. Allt som oftast går jag vansinnigt snabbt och lika ofta hamnar jag bakom Sven-Olof och Gudrun, som uppenbarligen gör månadens stadsbesök och ska stanna och kommentera diverse varor.
De går i slowmotion, stannar till här och var, går brett men ändå tillsammans och täcker upp hela gången. Allt detta gör de i sina fotriktiga skor, fleecetröjor och helst huvudbonader. De ser inte ens den stressade, unga kvinna som börjar stampa på plats bakom dem, det liknar en riverdance och de märker inte att kvinnan försöker ta sig förbi på båda håll. Kvinnan blir röd i ansiktet, kanske av både stressen och värmen som bildas i hennes kropp av dansen. Kvinnan lovar att aldrig mer gena genom varuhusen och Sven-Olof och Gudrun tycker att Östersund är så mycket bättre än Stockholm, för där är det så stressigt.

Anm. Sven-Olof och Gudrun är fingerade namn

Kommentarer
Postat av: Lisa

hihi! fast i S-holm är dom så många fler! jag brukar få ångest när jag trängs i storstaden :-)

Postat av: Therese

Haha.. Jag gick i parallellklass med dig på gymnasiet o hittade hit genom Lisas blogg. Du skriver så himla kul så jag brukar vara här o tjyvläsa lite, o just detta inlägg satt jag o skrattade högt åt! Har bott i Sthlm i 1 månad nu o har grymt hemlängtan så rubriken var så träffande!.. :) Ha det gott! /Therese

2007-09-28 @ 13:32:45
Postat av: Lelle

Ordet varuhus får mig att tänka 70-tal, bakåtsträvande och den där förbaskade svenska serien som jag får rysningar av bara jag tänker på.

2007-09-28 @ 14:51:44
URL: http://lellelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback