Oförklarliga fläckar runt mina ögon, små och söta rynkor

Vilken fantastisk dag detta är. Lördag, jag är ledig, solen skiner, med endast en svag magknip vaknar jag till i min vingliga 90 cm breda säng. Ingen huvudvärk, ingen känsla av depression och det viktigaste, jag är inte så trött att jag vill hänga mig. Kliver upp, sträcker på mig framför väggspegeln och betraktar min nakna kropp med ett svagt godkännande, inte överdrivet älskligt men ett ok och en nick får den. Kliver ut i köket, förfäras av att jag fortfarande inte diskat, skäms lite men skakar av mig det och sätter i gång vattnet för lite snabbkaffe. Kliver över mina klädhögar på toalettgolvet och närmar mig spegeln med mitt ansikte. Trots röda, oförklarliga fläckar runt mina ögon, små och söta rynkor och ett munsår så får även den delen av mig själv ett ok idag. Jag är generös och har en positiv inställning till allt... Det slår mig att sådana här dagar kan inte gå fel, jag har bestämt mig för att denna dagen ska jag leva som om det vore den sista i mitt liv. Och vem vill vara deprimerad, negativ och missnöjd den sista dagen? Inte jag i alla fall...

Hur har ni det på lördagsmorgonen?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt! Nästan så jag skulle vilja möta dig några sekunder på stan så jag blev lika glad som sista och gången innan vi sprang på varandra! Lite pirrigt nästan, eller hur? :D Ha en fantastisk lördag! Själv ska jag träna, gå på bio (Shrek 3) och sen har jag ingen aning. Skön lördag m.a.o. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback