Dagens uppdrag, att roa en fyraåring

Under dagens uppdrag, att roa en fyraåring, beslöt jag mig att ta bilen till mina barndomstrakter, Offerdal. För att roa pojken med djur, koskit och naturupplevelser. Han fick träffa kor, kalvar, ett vildsvin, hundar, en minishettis och en bonde. Jag tror eventuellt att bonden gjorde mest intryck...

        
Han fick provsitta min gamla, älskade moped, iaktta himlen och agera modell vid vyfotografering

        
Även umgås med kor och kalvar på nära håll, vilka var alldeles för högljudda för stadspojken

        
Samt träffa ett riktigt jävla svin, världens minsta häst (enligt honom själv) och avbilda Stina Dabrowski på en krattad kyrkogårdsgång

Efter denna långa dag av upplevelser och några skrubbsår senare så slocknade han i baksätet på vägen hem, han verkade nöjd och ville inte åka hem. Men innan dagen var slut fick jag frågor som var ärligt svåra, som jag själv inte vet svaret på.

Han: När du var liten, visst fanns inte jag då?
Jag: Nej, det gjorde du inte.
Han: Vart var jag då?
Jag: Du fanns ju inte.
Han: Men vart var jag?
Jag: Eeeeh... (tystnad)

Han: Vart kommer alla ekorrar ifrån?
Jag: Eeeeh... Jo, det.... Hmmm....
Han: Du vet inte va?
Jag: (skratt) Nej, jag vet ärligt talat inte.


Kommentarer
Postat av: Towa

hahaha jag bara ÄLSKAR barn och deras funderingar :)

Postat av: Jenny

Ja, det där med barn... :D
Innan jag blev sambo med M hittade Samuel ett hårstrå och frågade Micke om det var Jennys (mitt). "Ja" svarade Micke. "-Glömde hon det...?"

2007-09-08 @ 11:49:28
URL: http://jennysundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback