För ett tag sedan glömde jag bort min portkod

För ett tag sedan glömde jag bort min portkod, som jag haft sedan i februari. Jag stod utanför min port ett bra tag och tryckte in de fyra siffror jag trodde att det var, arg och frustrerad tryckte jag koden om och om igen. Tills det slog mig, det var min gamla lägenhet som hade den koden. Provade med nästa som jag snart också förkastade då det är min väninnas portkod. Mållös och skamsen fick jag leta reda på nycklarna.
Nycklarna som jag även lyckats glömma vart jag lagt, ett flertal gånger. Mitt minne verkar svika mig på ett flertal punkter. Dock glömmer jag aldrig att äta, snusa eller se på långdragna TV-serier istället för att plugga. Jag vill nu snarast vända mitt minne så att jag glömmer de sistnämnda sakerna istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback