"Jaha, och du har inte träffat någon än?".

Så fort jag träffar på någon bekant, såväl i verkliga livet som på internet (MSN tex), så frågas det alltid hur det är. Jag svarar artigt att det är bra, sådär eller åt helvete beroende på hur läget är just då. Följdfrågan gäller oftast om det går bra med skolan, jobbet eller dylikt. Jag svarar utförligt och förklarar hur det känns, hur det går och lägger in en framtidsvision. Sedan kommer allt som oftast den nyfikna och nästan obligatoriska frågan: "Jaha, och du har inte träffat någon än?". Nej, det har jag inte och det är inte synd om mig, jag är nöjd som det är. Ni kan dessutom sluta undra. För den dagen jag träffar någon, då kommer jag meddela samtliga bekanta. Så, då var det klargjort!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag kunde inte skrivit det inlägget bättre själv. Så känner jag också. Varför skall de alltid fråga om man träffat någon? Är de rädda att missa det när det väl händer? Hmmm. ;) God natt!

Postat av: Jenny

Den där kommentaren är nästan värre än :
"Jaha, och när ska ni skaffa barn då...? Det är väl åldern inne på dig...? Och ni har ju varit tillsammans så länge..."
Grrr.....

2007-11-07 @ 22:53:08
URL: http://jennysundin.blogg.se
Postat av: Crille

....och när skall ni ha nästa barn då? ...och när skall det bli giftermål? Det tar aldrig slut, det är bara att acceptera.

Ps Tackar för din trevliga kommentar !

2007-11-09 @ 00:03:07
URL: http://debattoren.blogg.se
Postat av: Bengan

Ja jag håller med... och den vanligaste kommentaren jag får.. vilken tror du det är?

Men gud va du har legat i... du vet minsann hur det ska gå till. Men räcker det inte nu?

Kan bli ganska less på det med..

Trevlig Helg Sara min vän!

Kram
Bengan

2007-11-09 @ 14:01:17
Postat av: Stefan Falkelind

Jag får ofta också den frågan. Kommer också att basunera ut när jag träffar nån så de behöver inte fråga så mycket.

2007-11-11 @ 15:44:45
URL: http://metrobloggen.se/falkelind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback