För att inte tala om särskrivning

Idag har jag sovit till klockan 11! Ljuva sovmorgon som innehållit en massa mysiga drömmar med nakna kroppar och ett skönt liv. Jag och mina klasskamrater har gjort oss förtjänta av en hemma-läsnings-dag idag, efter två hela dagar med de eventuellt nya eleverna till hösten. Det har varit enormt roligt, men vi var alla igår en aning utmattade och behövde nog den här dagen i hemmet. Jag har börjat läsa in mig på de andra gruppernas arbeten för att kunna opponera på dem, vilket har gjort mig til stavningshitler igen. Jag sitter och studsar till vid varje stavfel, ordfel och meningsuppbyggnadsfel. För att inte tala om särskrivning, något som jag vill införa dödsstraff på. När jag läste ett av arbetena igår borde jag ha filmats, jag satt och pratade med mig själv, svor och förbannade dem som inte korrekturläst. Jag måste skärpa mig. Sluta att förfäras över stavfel och särskrivning! Det är inte mitt problem, helt enkelt! Härmed ber jag stavningshitler gå utanför min kropp och lämna mig i fred...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback