För att gråtande ta emot henne

Idag startade den näst sista veckan i skolan innan sommarlovet. Det känns oerhört ansträngande att åka till skolan, för jag är så innerligt skolless. Ungefär som jag kände det i gymnasiet, skillnaden är att jag kämpar och befinner mig på skolan istället för att skolka som jag gjorde då. Jag ser fram emot att få jobba i sommar, tänka på andra saker och kunna slappna av när jag kommer hem. Även om jag har en del böcker jag borde läsa.

Apropå böcker så fick jag en födelsedagspresent idag av två fantastiska kvinnor i min klass. Helt utan förvarning fick jag ett mycket fint inslaget paket. Innehållet är Marian Keyes nya bok ' Är det någon där?'. Som jag har suktat efter den, nu har jag den i min hand. Det var en fin överraskning och början på måndagen!

När jag kommer hem efter skolan så ligger ett vackert handgjort kuvert på min hallmatta och det är från Thailand, innehåller ett hjärtformat kort och en födelsedagshälsning från min syster. Tänk att hon har tänkt på allt, tusentals mil bort. Det är syskonkärlek det! Jag längtar tills hon kommer hem, om en vecka och överglänser oss alla med sin läckert, bruna kropp. Tills vi samlas hela familjen för att gråtande ta emot henne med öppna armar...

Kommentarer
Postat av: sISS

JAG ALSKAR DIG!!

2007-05-26 @ 05:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback