Tur att jag har vänner med ben!

Idag har jag ordnat mig ett extrajobb, vilket passar min plånbok helt utmärkt. Yrkesområdet kanske inte är en dröm, men det får duga och kvällar och helger är ju kanon att kunna jobba. Jag ska från och med mitten av april ta hand om gamla och sjuka, inom hemtjänsten. Fixade mig en improviserad arbetsintervju idag och ska få komma på introduktion i april. Känns helt ok, även om det som vanligt är nervös när man ska prova på något nytt....

Fredag idag och jag firar det genom att ha tvättstugan, vilket är ett evighetsjobb när det bara finns en tvättmaskin att använda. Men resultatet brukar bli bra så jag brukar mitt tålamod, som visserligen är nästan obefintligt men dock existerar. Även om min nyfikenhet slår alla rekord och jag vill veta allt om saker och ting....

Jag har i alla fall erkänt för min kära syster att jag har demolerat hennes säng som jag så snällt fick låna. Att sängen kraschade är en rolig historia som jag får ta en annan gång. Kan säga att jag blev skapligt rädd när marken försvann under mig och jag skrattade bland träpinnar och madrasser ett bra tag innan jag klev upp. Har de senaste dagarna sovit i soffan, men ska nu få låna sängben av min kära vän så jag kan använda mina egna madrasser. Tur att jag har vänner med ben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback