Jag gillar varken schlager eller nyttigheter!

Jag ska erkänna en sak. Jag gillar inte denna schlager-yra som aldrig verkar avta och lägga sig. Musiken som upprepas om och om igen med små variationer, utan en tanke på människans behov av omväxling. Reklam om samlingsskivor, intervjuer med föredetta idol-deltagare och allmän hysteri kring schlager gör mig trött och less. Så mycket musik, så lite som spelas....

Kvällen är bokad för avslappnad tillvaro, en av mina favoritprogram på tv (Grey's Anatomy) och packning inför mitt dygn ute på ett behandlingshem. Dock inte som inlagd, för er som tvekade. Utan som medlevare, personal. Är lite nervös, som människan tenderar att bli inför nya saker som de inte tidigare upplevt. Men nervositeten är mixad med en aning förväntan. Det kommer förmodligen att bli mycket bra. Tilltugg ikväll är morötter, eftersom tanken är att jag ska bli en nyttigare människa, en slankare sådan. Varför är allt gott fullpackat med eländiga kalorier och allt nyttigt som luft i magen som skapar en större hunger?

Jag ska erkänna en sak. Jag gillar varken schlager eller nyttigheter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAha, snygg ny sida baby.... O det kommer ga utmarkt pa hemmet. Tacksam att du jobbar o inte ligger inne dock :) Love you more everything.... En syster som saknar sin....

2007-03-15 @ 12:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback