Har aldrig haft så roligt i tvättstugan som inatt.

Jag startade fredagens afton med att springa rakt in i en man. Mitt i min tvättstugeorgie så gick jag ner för att byta maskin, genom mörklagd trappnedgång och korridor. Jag tar för givet att jag är ensam och slänger upp dörren till tvättstugan och springer rakt in i en rätt attraktiv yngre man. Instinktivt skriker jag till och utbrister: Gud vad rädd jag blev. Han svarade med en gemytligt skratt och berättade att han är vicevärd i denna fastighet. Snabbt bytte jag om från den hysteriskt skrikande fjollan jag är till den sociala och trevliga människa jag kan vara. Jag hoppas att han fick ett gott intryck trots att jag behandlade honom som en våldtäktsman och mördare....

Gick sedan upp till min hjärtenära vän och tillika samtalspartner för middag och vin. Som vanligt en blandad kompott av män och kvinnor, som påminner om en parmiddag fast utan krav, restriktioner och annat jobbigt. Det bästa av det bästa! God lasagne, glass, kaffe och vin serverades och jag njöt som sällan tidigare, en slags hyllning till helgen och till mitt extrajobb som jag idag anskaffat! Det blev mat, samtal, tv-tittande, skratt, diskussioner, mer samtal och slutligen samlagslistor. Samlagslistorna stod jag och min väninna för, då den manliga delen valt att antingen arbeta eller partaja. Det var en rolig historia som innefattade statistiska beräkningar och andra helt ovetenskapliga diskussioner. Detta slutade i en smått berusad Sara som vandrade hem och åter ner i tvättstugan för att ordna till tvätten. Har aldrig haft så roligt i tvättstugan som inatt.

Ett hett recept för att tvätta:
några glas vin
en mp3-spelare i öronen
natt
kläder som är rena och ska vikas och plockas med
en mangel
en sop som går använda som mikrofon

Serveras bäst med lite sköljmedelsdoft och ensamhet. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Siss

STORT GRATTIS till extra jobb, precis vad du behover, lite xtra cash, sa du kan leva o njuta det dar lilla extra som du fortjanar... gud va glad jag blev nu.... kram fran en glad syster i Bali

2007-03-25 @ 15:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback