En kväll i en buss

Det har varit en underlig onsdagkväll som började med jordgubbspaj och hårklippning hos min kusin. Jag var frisören och hon offret. Därefter började vin drickas runt omkring mig, jag stannade utanför alkoholens gemenskap och körde bilen som tog oss till vår destination. En ombyggd buss som ett par crossåkande killar levde i för tillfället, med bra ljud, halvporrig inredning och mängder av alkohol. Jag betraktade det hela med en road min och skulle sedan skjutsa mina vänner in till krogen. På väg ut från Östersunds camping där bussen var tillfälligt stationerad så fann vi oss inlåsta och fick lov att ringa nattvakten som snällt öppnade åt oss. Ett lammkött enligt damerna i bilen, en pojke enligt mig. Släppte av damerna vid krogen och åkte därefter hem till min sköna vrå i världen. Det är skönt med nyktra och lugna kvällar. God natt!

        

Ombyggd buss med detaljer och inlåst på Östersunds camping

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback