Vart kommer detta tonårsattribut ifrån?

Det blåser här, inte bara friska vindar utan en orkanvarning har utfärdats. Natten blev till största delen sömnlös eftersom jag bor i en vansinnigt instabil fastighet, träbaserad och gammal. Fönstren knakade ikapp med resten av byggnaden, jag befarade att fönstren skulle splittras och flyga in i min lägenhet. Stormvindarnas våldsamma ljud blandades med unga kvinnors skrik från gatan utanför, tydligen var det en festkväll igår. Det måste ha varit en resa i sig att vara ute då det lät som om flickorna åkte karusell. För mig lät den hårda vinden endast skrämmande och kraftfull. Sanningen att säga så kände jag mig ensam, liten och rädd. Ett trevligt sms från en vacker man fick mig dock att må bättre och sömnlösheten kändes mera acceptabel.

Jag har på något oförklarligt sätt återfått benägenheten att rodna, och inte rodnar jag diskret utan hela mitt ansikte fylls av en illröd färg och hettar som en kamin. Pratade med min vän som sa att det kanske är känslor inblandade, som en förklaring till min nya rodnad. Tveksam är jag till att det är känslor inblandade mellan mig och killen i matkön som var vacker och som orsakade mitt ansikte att bli varmt och rött. Vart kommer detta tonårsattribut ifrån?

Kommentarer
Postat av: Bengan

Men lilla gumman!! hur roligt var det inte att se att du finns här?! jo ganska ordentligt!! Himla hyvens blogg du fått till! jag impad! men det har jag nog alltid på ett sätt varit.. vem är som du Sara?! jag känner ingen... absolut ingen som är som du!!

Du hör av dig till mig!! Vi måste ta den där fikan eller nåt som vi snackat om!!

Och du... Glad Påsk min vän!!

Kram
Bengan

2007-04-05 @ 13:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback