Brev till mig själv

Jag gör för tillfället upprepade försök att intala mig saker, vilket inte lyckas så otroligt bra. Därför tänkte jag skriva ett brev till mig själv.

Hej Sara!
Du behöver inte ha sådan prestationsångest inför allt som ska skrivas. Du måste inte vara bäst, det är ok att vara ok. Det värsta som kan hända om inte rapporten duger i skolan är att du får göra en komplettering, och det är inte så farligt. Du behöver inte bygga upp katastroftankar kring utbildningen och det som du inte hinner, det är lugnt. Ta en dag i taget! Sätt upp små mål som du ska göra varje dag istället för att skjuta upp allt till sista dagen. Sen får du se små saker som stora framsteg, för framsteg har du gjort idag. Du har: jobbat, letat igenom hela förrådet efter ett modem, paketerat modemet och ska snart posta det, plockat fram sommarskor och en elbas som du ska sälja, du har skickat iväg tider till din chef, bokat tvättstugan och skickat ett viktigt brev till försäkringsbolaget. Du ser, mycket har du ändå åstadkommit idag och lite skrivning på rapporten så är dagen fulländad. Och Sara, oroa dig inte för din ekonomi, även om nästa månad inte kommer att gå runt så finns det alltid lösningar. Du kommer inte att gå i personlig konkurs, du har inga betalningsanmärkningar och det kommer att ordna sig. Slappna av och njut av varje dag i stället. Nu går du på stan och varvar ner med en av dina bästa vänner och kommer hem senare full av energi och skrivarlusta. Du duger som du är!! //Sara

Så där, nu kändes det bättre. Jag ska banne mig på stan nu och sen blir det skriva av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback