Väntar på att vinden ska vända...

Klockan börjar närma sig 21 och jag har nyss kommit hem från skolan, dagen har varit vansinnigt lång och jag är tröttare än allt annat. Är dock på ett markant bättre humör än sist jag skrev, då allt kändes nattsvart. Jag hoppas på att allt ska lösa sig för mig, jag kan inte ha sådan otur som det känns ibland. Idag tog jag tag i saker jag skjutit upp en stund. Skickade iväg samtliga papper som krävdes till mitt fack för att få ersättning för den enorma summa pengar jag lagt ut på studielitteratur. Kan tillägga att det inte var ETT papper de krävde. Sedan skrev jag ett mail till min fastighetsägare för att få klarhet om allt med vattenskadan är överstökat, eller om det kommer mera problem. Samt att jag ringde polisen för att meddela att mina skador finns dokumenterade hos en läkare, och vilken. Kändes som jag tog tag i saker och var produktiv.

Varför jag spenderat min kväll på skolan är för att lyssna på människor som styr vår utbildning, människor i ledningsgruppen som är chefer från olika behandlingshem och andra instanser. De skulle informera om vad som  krävs för att få anställning efter avslutad utbildning. Första kravet var att det finns en dokumenterad drogfrihet i 5 år om jag varit missbrukare. Eftersom jag aldrig varit så djupt ner så klarar jag mig galant i den frågan. Sen kom problemen. De tar ut ett utdrag från försäkringskassan för att se om man sjukskrivit sig under längre perioder och för vad. Eftersom jag har ett halvårs sjukskrivning för utbrändhet och en och en halv månad för brutet revben så ligger väl inte jag så värst bra till där.

Sedan kommer det värsta. Ett utdrag från polisregistret görs och som det verkar just nu ligger jag inte så väldans bra till där, känns helt plötsligt väldigt tungt i mitt liv igen. Varför denna satans otur vid alla tillfällen i livet? Väntar på att vinden ska vända....

Kommentarer
Postat av: lellelii

Vet du att Madde också har en blogg? melker.blogg.se

KÄMPA TJEJEN!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback