Min skåra finns till allmän beskådan

I min stora filosofiska period, full av tankar, funderingar och betraktelser så har jag glömt att nämna min ytliga sida. Mitt dietande som blivit så omtalat och populärt, så till den grad att jag tycker numera att det går för sakta. Men jag har själv valt att lägga om till den lugnare fasen, som innebär dryck till frukost, lunch och kvällsmål medan jag får äta riktig mat till middag. Med riktig mat menas enligt tallriksmodellen, nu inte den pålastade tallriksmodellen med 4 meter mat utan släta tallrikar utan matberg. Nyttig mat med mycket näring och omättade fetter, med mängder av sallad. Unviker mjölkprodukter i största mån och socker på alla sätt jag kan. Detta innebär att min totala viktnedgång nu ligger på 8,2 kg. Inte illa pinkat!! Har dock inte mätt min kropp på ett tag och tänkte avvakta med det tills jag kommit igång med mitt tantiga stavpromenerande igen. Min kroniska förkylning har gjort mig restriktiv till träning och ansträngning. Ambitionen är att först och främst att bli en frisk och kry människa. Innan jag blir en smal och vrålsnygg kvinna!

8,2 kg är rätt mycket men jag har svårt att se det på mig själv. Visst, människor påpekar det och berömmer mig, ger komplimanger. Men mest av allt vill jag berömma mig själv, ser fram emot den dagen jag kan göra det! Det finns en sak jag dock märker själv, mina kläder har blivit större. Mina BH-band som är åtdragna så gott det går åker ständigt och irritersamt nog ner över axelns gräns, eftersom mina axlar likt min mors sluttar en aning neråt så fortsätter de ner till armbågarna. Högst obekvämt kan tilläggas. Mina minimala trosor börjar sitta riktigt bra och som min syster så fint uttryckte det så har mina gropar i lår och rumpa försvunnit, eller ja nästan i alla fall. Tack syrran för det! *smack*

Mina byxor sitter inte sådär riktigt bra, får diskreta påminnelser på skolan att de halkat ner och min skåra finns till allmän beskådan. Lite roligt tycker jag nog att det är. På tröjor märker jag inte så stor skillnad eftersom jag, som den sanna positiva människan, har handlat tröjor som varit för åtsittande i alla år. Kanske sitter de äntligen som de ska?! Ska dock dröja med att sprätta champagnen innan jag gått ner 10 kilo. Då ska det firas minsann!

Jag är i våldsamt behov av kärlek för tillfället, var finner man det? Postorder?!

Kommentarer
Postat av: Beckan

Hahahahaha, Mina ord de :=) Hörru, jag köper champangen, det är nära nu! Fortsätt kämpa, du är grymast! GE INTE UPP! Puss på dig snygging!

2006-09-20 @ 07:10:02
Postat av: Madde

Men vad roligt vännnen! Ser fram emot att träffa dig nu, så jag får se dig! Puss

Postat av: lellelii

LÅT MIG SEEE DIG, SNARAST!

2006-09-20 @ 10:49:01
URL: http://lellelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback