Vinterns första vurpa idag

Gårdagens tunna täcke av snö hade utökats betydligt till denna morgon, flingorna singlade ner och kröp in i mitt hår, mina kläder och min själ. En avsaknad av gummistövlar nödgade mig att kliva i mina cowboyliknande boots med både små hål och fuskskinn i. Stövlade försiktigt iväg med huvan överdragen och kisande ögon, antar att jag inte behöver tillägga att fötterna var kalla och blöta redan efter ett par meter. Väl framme vid samåkningsbilen så stog mina kamrater och försökte putta på en kvinnas sommardäcksförsedda bil. Hjälpsam som jag är klev jag genast dit och försökte trycka på med resultatet att jag ramlade rakt framlänges, pladask. Glömde tillägga att sulorna på mina coola boots är helt släta, jag föll som en fura med en hel del skratt som följd. Bra början på fredagen och invigningen av vintern, alltså Sara drog vinterns första vurpa idag. More to come!

En viss rädsla hyser jag vid bilåkning i denna första snö, men chauffören transporterade oss tryggt till skolan och väl där kunde jag andas ut. Då fick jag information om att vi skulle börja lektionen senare, en och en halv timme, på grund av diverse problem, insnöade kvinnor och avåkningar. Så otroligt många grenar som tyngts ner av snö och gått av på skolans område. Grenar stora som hela träd brast och damp ner i marken, tänkte ett tag att det vore typiskt mig att få en sådan i huvudet innan jag såg realistiskt på det hela och insåg att jag inte ens skulle komma i närheten av träden under dagen. Bra Sara, ett framsteg i min inre dialog och en verklighetsuppdatering.

Fredag kväll och jag har tänt en massa ljus, sitter och myser med mig själv. Egentid är mycket viktigt har jag fått lära mig. Detta ska jag ta vara på just nu och gå in i mig själv och bara vara.... See you!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Gash...har ni snö redan. Mysigt :)

Postat av: Flisan

oxå avis på snön!! här höstregnar och blåser det bara nu :-(

2006-10-21 @ 05:52:44
Postat av: Anette

Ha ha ha ha ha, Insnöad var jag i alla bemärkelser!!

2006-10-27 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback