Så kan man roa en 64-åring ett bra tag!

Jag har lunchdejt imorgon, kanske inte den mest romantiska men dock ett bokat möte med en man för lunch. Jag tog idag mod till mig och ringde den man som är ansvarig för den arbetsplats jag vill göra min praktik på. Med darrig röst presenterade jag mig och framförde mitt ärende, han skrattade åt mina skämt och vi bestämde oss för att träffas över lunch imorgon. Spännande, minsann. Hoppas han vill ha mig där som praktikant!

Har ätit middag hos min mamma idag, min mormor och hennes karl tog med sig mat och bjöd på. Som vanligt var det kycklig och som vanligt med wokgrönsaker. Om det är två saker jag inte gillar så är det kycklig och wokgrönsaker, speciellt då inte tillsammans och minst av allt i en blaskig gryta. Ledsen mormor, men jag var lika hungrig efter middagen, snodde en macka i smyg.

Sedan fick jag äran att se och höra min mormors halvt inkompetenta man spela upp alla sina ringsignaler, tre gånger. Han kunde inte riktigt bestämma sig, sa han. Så många var så bra enligt honom och de polyfoniska tonerna skar in i märg och ben. Så kan man roa en 64-åring ett bra tag!

I morgon ska jag inte bara ge mig ut  på promenad i halkan utan även köra bil. Håll tummarna för mig, inte bara för bilkörningen utan även för min praktikplats som jag hoppas på.... See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback