En besvärlig (för andra) ovana

Idag är det torsdag och det innebär logiskt sett att det är fredag imorgon, att helgen inträder och besudlar mig med sin sötma. Min situation som studerande har hittills varit bra men denna månad är det första gången jag enbart har CSN som inkomst, det vill säga minimal inkomst. Efter att jag nu betalat mina räkningar sitter jag med ofattbart lite kronor kvar på det konto som en gång var ganska fyllt. Jag har svårt att balansera mina inkomster och utgifter, vi kan helt enkelt sammanfatta det till att jag inte är värst sparsam. Till råga på allt har jag sämst karaktär på denna sidan ekvatorn.

Tanken var att sitta hemma, äta hårdbröd, städa och plugga denna helg, men det suger i mig att hitta på något annat, något som inte ens påminner om min vardag. Och säg mig vad som är gratis och helglikt, inget skulle jag vilja påstå. Jag slits mellan mitt förnuft och mina känslor, jag går i två bitar och kommer säkerligen inte att välja förnuftet. Ibland blir jag bara less och arg på mig själv och min inkompetens till ekonomiskt leverne. Ska snarast försöka inpränta i min stackars överhettade hjärna att pengarna måste sparas och snålas med, varje krona. Försöker använda en slags kognitiv beteendeterapi på mig själv, med mindre lyckat resultat vilket knappast behövs nämnas.

Kroppen är fantastisk och då speciellt vår hjärna. Trots mina upprepade försök att tränga bort den ångest som skapas i mina försök att bli en bättre och friare människa, så träder den fram i mina drömmar och fyller min kropp och själ så fort jag vaknar. Meningen är att jag ska känna ångesten och smärtsamma känslor och nog ser min kropp själv till att framkalla dessa. Bara att tacka och ta emot...

Här hemma har det varit kaosartat då min syster är mitt inne i att packa saker, hon ska ju som tidigare nämnts flytta ut härifrån och ersättas av en kille. Allt detta ska ske nästa vecka. Snacka om att jag måste ändra mina levnadsvanor, min nudism då framför allt. Eftersom jag lider av en besvärlig (för andra) ovana att alltid springa runt naken, vilket kan te sig rätt illa vid inflyttande av okänd man. Kanske ska jag investera i en stor fet morgonrock... Nej just det, ekonomin var det ja. Får helt enkelt lära mig att klä mig som vanligt folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback